شناسهٔ خبر: 54143725 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

کمپین مسلمانان آمریکا برای حمایت از خانواده‌های قربانیان تیراندازی نیویورک

در پی ترور 10 سیاهپوست در شهر بوفالو در حومه نیویورک توسط یک نژادپرست سفیدپوست، مسلمانان این شهر کمپینی را در حمایت از خانواده‌های قربانیان این حادثه به راه انداخته‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا؛ به نقل از لانچ‌گود، جامعه مسلمانان که از قتل عام 10 سیاهپوست در بازار فرندلی تاپس در بوفالوی نیویورک به دست یک فرد نژادپرست سفیدپوست شوکه شده‌اند، وارد عمل شده و یک کمپین کمک مالی برای خانواده‌های قربانیان راه اندازی کرده‌اند که توسط مسجد جامع مسلمانان بوفالو سازماندهی شده است.

بودجه جمع‌آوری شده برای هزینه‌های مراسم خاکسپاری، هزینه‌های پزشکی و حمایت عمومی از خانواده‌های قربانیان استفاده خواهد شد.

سازمان‌ ترتیب‌دهنده این کمپین در بیانیه‌ای اعلام کرد: جامعه مسلمانان از شنیدن اخبار این حمله مرگبار ناراحت است و ما در حال اقدام هستیم. اول از همه، ما می‌خواهیم محبت و حمایت خود را به قربانیان ابراز کنیم و به دنبال این هستیم که این پول‌ها را مستقیماً در اختیار آنها بگذاریم.

این تراژدی در روز شنبه 14 می رخ داد، زمانی که یک تیرانداز نژادپرست سفیدپوست در محل خیابان جفرسون تاپس مارکت تیراندازی کرد و 10 نفر را کشت و بسیاری را مجروح کرد. گزارش‌ها حاکی از آن است که تیرانداز از قبل حمله را برنامه‌ریزی کرده و این حمله را به صورت زنده در حساب توئیچ خود پخش کرده است.

تا زمان نگارش این مقاله، جمع آوری کمک های مالی بیش از 19 هزار و 800 دلار از هدف 25 هزار دلاری خود را جمع آوری کرده است. این پول صرف هزینه‌های مراسم خاکسپاری، هزینه‌های پزشکی و حمایت عمومی خانواده ها خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: در حالی که هیچ پولی نمی‌تواند تلفات جانی را جبران کند، جامعه مسلمانان بوفالو امیدوار است با جمع آوری کمک‌های مالی خود، ضربه به خانواده‌های قربانیان تیراندازی بوفالو را کاهش دهد.

ما برای کسانی که کشته و مجروح شده‌اند دعا می‌کنیم و دست خود را برای حمایت از عزیزانشان دراز می‌کنیم. امروز با اشتراک‌گذاری و کمک مالی به این تلاش به ما بپیوندید. تمام کمک‌های جمع آوری شده صرف حمایت مستقیم از قربانیان این حمله خواهد شد.

مسجد جامع نعمان، مرکز اجتماع مسلمانان و مسجدی است که در غرب نیویورک خدمت می‌کند. این مسجد از طریق برنامه‌های هفتگی به طور تخصصی به پذیرایی از تازه مسلمانان، خانواده ها و جوانان می پردازد.

انتهای پیام

نظر شما