شناسهٔ خبر: 54143544 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سهم ۵ درصدی آذربایجان‌شرقی از ۳۵۰ همت منابع حاصل از طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها

نماینده مردم تبریز،میزان منابع حاصل از اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها( حذف ارز ترجیحی) را ۳۵۰ هزار میلیارد تومان و سهم آذربایجان‌شرقی از این منابع را پنج درصد اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علیرضا منادی امروز در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: وجود بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده جهان در تبریز گواهی بر این واقعیت است که این شهر از دیرباز پایتخت اقتصادی کشور در دوره‌های مختلفی بوده و صنعتی‌ترین استان بخش خصوصی کشور آذربایجان‌شرقی است.

وی با بیان این که اقتصاد آذربایجان‌شرقی نسبت به کشور کوچک شده و باید آسیب‌شناسی شود، افزود: در چنین شرایطی سیستم بانکی به ویژه بانک‌های خصوصی نیز با عدم پرداخت تسهیلات لازم، تعهدات خود را در قبال این استان انجام نمی‌دهند.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اجرای طرح  مردمی کردن یارانه‌ها گفت: جامعه صنعت و تولید بهترین درک را از این زایمان اقتصادی بزرگ در کشور دارند و البته باید توجه داشت که همانگونه که در هر جراحی احتمال آسیب نیز وجود دارد، مردم و تولیدکنندگان دو ارگانی هستند که در صورت عدم اجرای درست این جراحی اقتصادی بیشترین لطمه را خواهند دید.

وی خاطرنشان کرد: ارزیابی ها حاکی است که با اجرای صحیح طرح حذف ارز ترجیحی و آزادسازی قیمت‌ها منجر به ایجاد ۳۵۰ هزار میلیارد تومان منابع جدید برای دولت می شود که سهم آذربایجان شرقی از این میزان حداقل پنج درصد یعنی رقمی در حدود ۱۷.۵ همت است.

وی با تأکید بر استفاده از بانک‌ها در توسعه و رشد استان تصریح کرد: متاسفانه در حالی که منابع و امکانات مالی آذربایجان‌شرقی به سمت استان‌های مرکز کشور می‌رود، در مقابل سرمایه‌گذاری‌های کلان در استان صورت نمی‌گیرد.

منادی اقداماتی چون اجرای مصوبات مربوط به تأمین سرمایه در گردش واحدها و تسریع در ثبت سفارش‌های وارداتی را از الزامات اجرای طرح حذف ترجیحی دانست و گفت: نباید حق استانی مانند آذربایجان شرقی در این جراحی اقتصادی نادیده گرفته شود.

انتهای پیام/م

نظر شما