شناسهٔ خبر: 54143359 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

روس‌ها مانع ورود بیش از هزار خودرو به «زاپوریژیا» شدند

مقام‌های محلی اعلام کردند که از ورود بیش از هزار دستگاه خودرو که حامل اوکرینی‌ها بوده‌اند به منطقه تحت کنترل این کشور در «زاپوریژیا» جلوگیری شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، مقام‌های محلی اعلام کردند که از ورود بیش از هزار دستگاه خودرو که حامل اوکرینی‌ها بوده‌اند به منطقه تحت کنترل این کشور در «زاپوریژیا» جلوگیری شده است.

به گفته فرمانداری نظامی منطقه، خودروهای حامل اوکراینی‌هایی که کوشش می‌کردند منطقه را تخلیه کنند در ایست-بازرسی ارتش روسیه در شهر «واسیلیوکا» متوقف شده‌اند.

بر اساس خبری که در شبکه اجتماعی تلگرام منتشر شده است: «در واسیلیوکا، اشغالگران برای چهارمین روز متوالی، به بیش از هزار وسیه نقلیه که قصد داشتند وارد منطقه تحت کنترل اوکراین شوند اجازه عبور ندادند».

در ادامه این گزارش آمده است که این خودروها حامل زنان و کودکان هستند و اکثرشان دیگر پولی برای تهیه آب و غذا ندارند.

چندین خودرو توانسته‌اند با عبور از موانع، خود را به شهر «زاپوریژیا» در جنوب شرقی اوکراین برسانند.

مقام‌های منطقه همچنین اعلام کردند: «صاحبان کسب‌وکارها وادار شده‌اند تا از کریمه خرید کنند و اسم‌نویسی برای برخوداری از تیم اسکورت در طول مسیر امری ضروری است. چنین اقدامی به افرادی که با اشغال‌گران همکاری می‌کنند، کمک می‌کند تا در خصوص اینکه چه کسی با کالاهای خریدرای شده باز می‌گردد و بعداً از چه کسی مالیات بگیرند، اطلاعات به دست بیاورند».

ویدئویی که توسط مرکز ارتباطات استراتژیک و امنیت اطلاعات دولت اوکراین در شبکه اجتماعی تلگرام منتشر شده است، صف بلندی از وسایل نقلیه را در کنار جاده نشان می‌دهد.

 

برچسب‌ها:

نظر شما