شناسهٔ خبر: 54143354 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

یادداشت؛

از فتح الفتوح توخالی برجامی تا آغاز جراحی بزرگ اقتصادی در دولت سیزدهم

همان هایی که برجام را فتح الفتوح نام نهادندو ارز ۴۲۰۰ تومانی که مبدا رانت و فساد بود را بزرگترین دستاورد می دانستند،امروز از جراجی بزرگ اقتصادی دولت نگرانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس محسن رحمانی پور از فعالین حوزه فرهنگ و سیاست در یادداشتی نوست: این روزهاعجب غوغایی شده فضای مجازی وغیر مجازی را که رصد می کنیم مملو است از افترا وتهمت واهانت ،استوری تعدادی از شخصیتها را دیدم ،تاریخ برایم مجسم شد.

تاریخ دوران امیرالمومنین (ع) آن هنگام که مالک اشتر را در لحظه ای تاریخی ودر بزنگاه فشار آوردند تا تسلیم شود ،حال این روزهای ملتم را می بینم چقدر صبور وآهسته ،ما نگرانیم وناراحتیم اما نه از انقلاب نه از رهبری ،نگرانیم از احتکار ،از گرانفروشی ،از سیستم معیوب در نهادهای نظارتی ،از فضای رها شده مجازی ،خدا را شاهد می گیرم کارگر ساختمانی می گفت مگر می شود به خاطر ۵ تا ماکارونی همه آن چیزی را که  طی ۴۳ سال گذشته بدست آوردیم به راحتی از دست دهیم.

مگر می شود از خون بیش از پانصد هزار شهید گذشت، با خودم گفتم آنهای که این روزها در ناز ونعمتن ودر کمال آرامش وآسایش زیر بهترین خنک کننده، توئیت می زنند، مطلب می نویسن ادعای روشنفکری دارن به اندازه این کارگر ساختمانی تحلیل ندارند، از بدنه اجتماعی می گویند، اما کوچکترین ارتباطی با بدنه اجتماعی مردم ندارند همان های که می گفتند ما ازدرون ماشین وبا نگاه به مردم تشخیص می هیم مشکل مردم چیست وآنرا حل می کنیم.

همان ها که دلار را از ۳ هزارتومان به ۳۰ هزارتومان رساندند، همان هایی که برجام را فتح الفتوح نام نهادند ،همان های که ارز ۴۲۰۰ را مشخص کردند اما اجناسی که به مردم دادند با قیمت ارز ۳۰ هزارتومانی بوده است ،همان هایی که چندین قلم کالای اساسی مردم را تا ۱۵۰ درصد هم رساندند اما دریغا از یک آه گفتن.

اگر کسی مطلبی می گفت یا می نوشت او را تندرو، جاهل، نفهم،بیسواد وغیره خطاب میکردند ،همان هایی که روزی با شعار گفتگوی تمدنها آرا میلیونی مردم را گرفتند اما به جای گفتگو با جهان ایران را در محور شرارت قرار دادند، همان های که بیش از دوسال تهیه و واردات واکسن را غیر ممکن اعلام ومدعی بودند تا  FATFتصویب نشود امکان تهیه واکسن وجود ندارد، همان های که واردات تخم مرغ را هم به تحریم گره می زدند ،همان های که ظرف یک هفته ۶۰ تن طلای مملکت را چوب حراج زدند، همان هایی که هزاران هزار میلیارد پول بدون پشتوانه چاپ کردند و تورم را برابر آمار سازمان های اقتصادی دنیا به۶۰ درصد رساندند.

حالا به جای پاسخگویی به مردم در مقام مدعی برآمده اند این ها همان خوارج دوران امیرالمومنین(ع) هستند، چه شده که حالا که یک دولت منتخب در۸ ماه دستاوردهای فراوان داشته، اعم از پیوستن به سازمانهای بین المللی نظیر شانگهای، ترمیم روابط با همسایگان، رساندن فروش نفت به ۴ میلیون بشکه در روز به جای ۳۰۰ هزار  بشکه در روز، آزادسازی پولهای بلوکه شده، حجم انبوه واکسن در طول یک ماه به بیش از ۱۰۰ میلیون دز،  پرداخت ماهانه دهها هزار میلیارد بدهی به جای مانده  از دولت  قبل و غیره... متهم به ناتوانی می کنند .

قطعا دولت نقائصی دارد اما اینکه ریشه همه مشکلات را به این دولت ۹ ماه خدمت ربط دهند جفا به دولت و نظام اسلامی واوج بداخلاقی است، بی شک ملت رشید ایران با تشخیص درست همانند گذشته اجازه نخواهند داد آمریکا و غلام حلقه به گوشش و رسانه های معاند وجیره خوار به اهداف شوم خود برسند و ملت با صبوری وهوشیاری به جراحی اقتصادی که توسط این دولت صورت خواهد گرفت اعتماد نموده و از این پیچ با سر بلندی عبور خواهند کرد.

خبرنگار: میری

انتهای پیام/

نظر شما