شناسهٔ خبر: 54143214 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

پادشاه اردن حصر خانگی ولیعهد سابق را تشدید کرد

دیوان سلطنتی اردن از تشدید اقدامات حصر خانگی ولیعهد سابق و برادر ناتنی پادشاه این کشور خبر داد. عبدالله دوم در سخنانی در این باره گفت: اطمینان پیدا کردم که حمزه در این توهم قرار دارد که خودش را صاحب میراث سلطنت هاشمی می‌داند. پادشاه اردن ادامه داد: شاهزاده حمزه، همه فرصت‌ها را برای بازگشت به مسیر درست و پایبندی به مسیر خاندان از دست داد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: دیوان سلطنتی اردن از تشدید اقدامات حصر خانگی ولیعهد سابق و برادر ناتنی پادشاه این کشور خبر داد.

به گزارش  شبکه خبری المیادین، دیوان سلطنتی اردن اعلام کرد که عبدالله دوم، پادشاه این کشور دستور تشدید حصر خانگی و محدودیت بیشتر اقدامات حمزه بن الحسین، برادر ناتنی خود و ولیعهد سابق اردن را صادر کرده است.

عبدالله دوم در سخنانی در این باره گفت: اطمینان پیدا کردم که حمزه در این توهم قرار دارد که خودش را صاحب میراث سلطنت هاشمی می‌داند.

وی افزود: من و اعضای خاندان هاشمی‌ چندین سال پیش متوجه عمل نکردن او به تعهداتش و رفتار غیرمسئولانه‌اش با هدف گسترش ناآرامی‌ها شدیم.

پادشاه اردن ادامه داد: شاهزاده حمزه، همه فرصت‌ها را برای بازگشت به مسیر درست و پایبندی به مسیر خاندان از دست داد.

وی تصریح کرد: من تلاش کردم که به او کمک کنم و به همین دلیل وظایف و نقش‌های مختلفی را برای خدمت به کشور به او پیشنهاد دادم، اما او با سوء نیت و شک و تردید به آنها پاسخ داد.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شده است که شاهزاده حمزه بن الحسین ۱۵ فروردین سال جاری اعلام کرد، عنوان سلطنتی خود "امیر" (شاهزاده) را کنار گذاشته است.

ولیعهد سابق اردن در این باره گفته بود: پس از آنچه طی سال‌های گذشته دیدم، به این نتیجه رسیدم که اعتقاد شخصی و اصول ثابتی که پدرم در من نهادینه کرده است و من در طول زندگی‌ام تلاش کردم به آن پایبند باشم، با رویکرد، گرایش و روش‌های مدرن نهادهای ما همخوانی ندارد.

سوم آوریل ۲۰۲۱ مقامات اردن حسن بن زید و باسم عوض الله و چند تن دیگر را به دلایل امنیتی بازداشت و لیست‌های اتهامی را علیه آن‌ها صادر کردند که نشان می‌داد بین آن‌ها و شاهزاده حمزه ارتباط بوده است. این افراد به هدف قرار دادن امنیت اردن و توطئه علیه پادشاه متهم شده بودند.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما