شناسهٔ خبر: 54143208 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پیشرفت اقتصادی خلخال پیگیری می‌شود

استاندار اردبیل گفت:پیشرفت اقتصادی خلخال با ایجاد زیرساخت‌ها و تکمیل پروژه‌ها پیگیری می‌شود.

صاحب‌خبر -

سیدحامد عاملی گفت:پیشرفت اقتصادی شهرستان خلخال هم از طریق ایجاد زیرساخت‌های لازم و هم از طریق تکمیل پروژه‌های اقتصادی پیگیری می‌شود.

استاندار اردبیل در جریان دور دوم سفر شهرستانی به شهرستان خلخال گفت: در سفر امروز به خلخال، روند اجرای ۳۹ مصوبه دور اول سفر به این شهرستان در سال گذشته، جهت رفع موانع و مشکلات مورد بررسی قرار گرفت و همچنین بازدید‌هایی با همراهی نماینده مردم خلخال در مجلس، فرماندار و مدیران استانی از پروژه‌های مختلف انجام و آخرین وضعیت این پروژه‌ها ارزیابی شد.

عاملی می‌گوید: در بازدید از شهرک صنعتی خلخال، آتش‌نشانی این شهرک به‌منظور افزایش ایمنی واحد‌های تولیدی به بهره‌برداری رسید و همچنین در بازدید از واحد‌های مختلف تولیدی، در خصوص رفع مشکلاتی مانند سرمایه در گردش این واحد‌ها تصمیمات لازم اتخاذ شد.

ضرورت تداوم پرشتاب اجرای پروژه راه‌سازی کلور - درام

او گفت: در بازدید از پروژه مهم راه‌سازی کلور - درام که به‌عنوان زیرساخت برای پیشرفت اقتصادی شهرستان خلخال مطرح است، روند اجرایی قطعات این پروژه با توجه تزریق مناسب اعتبارات پس از سفر ریاست جمهوری، مطلوب ارزیابی شد که در این راستا تداوم پرشتاب این روند و عمل به تعهدات در زمینه آغاز عبور و مرور و آسفالت‌ریزی از ۳ ماهه سوم امسال اهمیت دارد.

استاندار اردبیل گفت: در بازدید از منطقه نمونه گردشگری امام‌زاده عبدالله (ع) کلور که از گذشته تعهداتی در زمینه تکمیل طرح‌های عمرانی آن توسط میراث فرهنگی وجود دارد، مقرر شد در آینده نزدیک اقدامات مربوط به تکمیل این طرح‌های عمرانی انجام شود.

عاملی می‌گوید: همچنین در بازدید از مجموعه رفاهی رغائب، برای رفع مسائل و نیازمندی‌های این مجموعه مانند راه دسترسی، زیرساخت‌ها، اصلاح جاده و احداث سالن اجتماعات و سینما، پیگیری‌هایی انجام و تصمیماتی اتخاذ شد.

آغاز عملیات اجرایی شهرک گلخانه‌ای هیدورپونیک ۲۰ هکتاری در خلخال

او گفت: با توجه به مصوبات دور اول سفر شهرستانی به خلخال در زمینه توسعه کشاورزی گلخانه‌ای در این شهرستان و تعهد جهاد کشاورزی برای فراهم کردن زمین مستعد در این زمینه، امروز عملیات اجرایی شهرک گلخانه‌ای هیدورپونیک ۲۰ هکتاری در طولش خلخال با اعتباری نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان آغاز شد و همچنین مطالعات احداث ۲ شهرک گلخانه‌ای ۳۰ هکتاری در برندق و جعفرآباد خلخال انجام می‌شود.

استاندار اردبیل گفت: با توجه به این‌که ساخت مسکن برنامه جدی و اساسی دولت سیزدهم است، امروز عملیات اجرایی ساخت ۴۴۰ واحد نهضت ملی مسکن در شهرستان خلخال آغاز و مقرر شد تا پایان تیرماه فونداسیون این واحد‌ها تکمیل شود تا ادامه پروژه انجام پذیرد.

عاملی می‌گوید: طی هفته‌های آینده برای پیگیری مسئله اشتغال در شهرستان خلخال حاضر خواهیم شد که لازم است همه دستگاه‌های اجرایی برای ایجاد اشتغال برنامه داشته باشند و با مشخص شدن پروژه‌ها، برنامه اشتغال در شهرستان خلخال اجرا خواهد شد.

نظر شما