شناسهٔ خبر: 54143135 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

با استعفای یک عضو دیگر از کنست اتفاق افتاد؛

کنست رژیم صهیونیستی در آستانه فروپاشی/ بحران بزرگ «تل‌آویو»

مهـــر

با کناره‌گیری یکی از اعضای ائتلاف حاکم در اراضی اشغالی از کنست، کابینه رژیم صهیونیستی با بحران جدی برای بقا روبرو است.

صاحب‌خبر -

با کناره‌گیری «غیدا ریناوی-زعبی» از کابینه رژیم صهیونیستی، زمزمه‌های فروپاشی کنست و احتمال برگزاری زودهنگام بار دیگر در اراضی اشغالی قوت گرفت.

حال با استعفای این نماینده چپگرای در پارلمان رژیم صهیونیستی، ائتلاف حاکم در اراضی اشغالی در اقلیت قرار می‌گیرد و «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را با مخاطرات بیشتری برای ماندن در قدرت و حفظ کابینه متزلزل خود روبرو می‌کند.

زعبی طی نامه‌ای که در رسانه‌های رژیم صهیونیستی منتشر شد، کناره‌گیری خود را اعلام کرد. وی در نامه خود تأکید کرد: حملات خشونت‌آمیز نیروهای پلیس اسرائیل به نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان و حمله به تشییع کنندگان پیکر شهید شیرین ابوعاقله در قدس غیرقابل تحمل بود و در نهایت به این نتیجه رسیدم که دیگر نمی‌توانم در چنین کابینه‌ای بمانم که اینگونه تحقیرآمیز با جامعه عربی که خودم نیز عضوی از آن هستم، تعامل می‌کند.

این استعفا بحران جدی را برای کابینه رژیم صهیونیستی رقم می‌زدند، زیرا در حال حاضر کابینه بنت از مجموع ۱۲۰ کرسی کنست تنها ۵۹ کرسی را در اختیار دارد. با استعفای زعبی، کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی از اکثریت ساقط شد و کنست روز چهارشنبه آینده انحلال خود را به رای خواهد گذاشت. پیش بینی می شود کنست منحل و انتخابات زودهنگام در اراضی اشغالی برگزار شود.

برچسب‌ها:

نظر شما