شناسهٔ خبر: 54142182 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

داودی عنوان کرد؛

پیوند دانشگاه آزاد اسلامی، مردم و کسب و کارها در رویداد ملی گام دوم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لنجان اظهار کرد: در رویداد ملی گام دوم با پیوند دانشگاه آزاد اسلامی، مردم و کسب و کارها، توان ملی دانشگاه به عرصه ظهور و حضور خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از لنجان، سیدمسعود داودی در نشست با مدیران ارشد ذوب آهن اصفهان در محل شرکت با اشاره به «رویداد ملی گام دوم» که همزمان با چهل سالگی دانشگاه آزاد اسلامی در خردادماه سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در این رویداد با شعار ۱۰۰۰ گروه پژوهشی و زیرساخت، ۱۰۰۰ ایده و استارت‌آپ و ۱۰۰۰ شرکت فناور و خلاق، تجهیزات، محصولات، دستاوردها و فعالیت‌های حوزه فناوری و نوآوری دانشگاه را در سطح ملی در معرض بازدید اهالی زیست بوم فناوری کشور، مسئولان و نهادهای دولتی، غیردولتی و بخش خصوصی قرار خواهد داد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان با دعوت از شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان برای حضور در «رویداد ملی گام دوم» اظهار کرد: این رویداد با محور ارائه برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در گام دوم، معرفی دستاوردهای فناورانه و نوآورانه دانشگاه و پرداختن به نیاز مردم با حضور فعالان و شرکت‌های حوزه فناوری، علوم مهندسی، علوم انسانی، علوم پزشکی، صنایع خلاق و کسب و کارهای نوپا بر مبنای نیازهای بوم هر منطقه هشتم تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ در مصلای تهران برگزار خواهد شد.

داودی با اشاره به اهدف اصلی رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: در این رویداد با پیوند دانشگاه آزاد اسلامی، مردم و کسب و کارها، توان ملی دانشگاه به عرصه حضور خواهد رسید.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه حل مسئله، کارآفرین و اشتغال‌آفرین است، بیان کرد: صنعتگران جبهه اقتصاد کشور در راستای تولید ثروت و اشتغال، رزمندگان خط مقدم هستند. چنانچه بتوانیم با تربیت نیروی کارآفرین و کارآمد، اشتغال نافع ایجاد کنیم، بدون شک بسیاری از مسائل اقتصادی کشور حل خواهد شد و ازآنجایی‌که بسیاری از مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی نیز به شرایط اقتصادی و اشتغال جوانان بستگی دارد و با توجه به شتاب فراوان جامعه در حوزه علم و فناوری، دانشگاه آزاد اسلامی برای تبدیل به دانشگاه حل مسئله، کارآفرین و اشتغال‌آفرین عزم خود را جزم کرده است.

پیوند دانشگاه آزاد اسلامی، مردم و کسب و کارها در رویداد ملی گام دوم

شکاف قابل توجهی بین ظرفیت‌های علمی کشور با نیازهای صنعت وجود دارد

مدیر تحقیق و توسعه گروه پشتیبانی، منابع انسانی، مالی و بازرگانی ذوب آهن اصفهان نیز با استقبال از دعوت دانشگاه در «رویداد ملی گام دوم» عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های مستعد کشور با تجهیزات بروز، دانشکده‌ها و رشته‌های آموزشی در همه حوزه‌ها اعم از علوم انسانی، علوم پایه و فنی و مهندسی، کاملا شناخته شده است.

مجید رفیعی ادامه داد: از مجموعه گسترده‌ دانشگاه آزاد انتظار می‌رود که به‌طور فعال در عرصه‌ پژوهش‌های کاربردی ظاهر شود و این امر مستلزم ارتباط مؤثر و مداوم با صنایع، سازمان‌ها و نهادهاست؛ بنابراین رویداد گام دوم می‌تواند ارتباط در راستای پیوند همه نهادها با مرکز آموزش عالی مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه ارتباط صنعت و دانشگاه در هر کشوری می‌تواند تأثیری تعیین کننده در رشد اقتصادی داشته باشد، اظهار کرد: متأسفانه شکاف قابل توجهی بین ظرفیت‌های علمی کشور با نیازهای بخش صنعت وجود دارد که ضروریست چالش موجود با تعامل بیشتر صنایع و مراکز علمی و دانشگاهی برطرف شود.

انتهای پیام/۴۰۶۲/

نظر شما