شناسهٔ خبر: 54141749 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

منطقه جرقویه علیا و کمبود فضاهای آموزشی

سید حبیب الله وکیل زاده

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه جرقویه علیا گفت: مهم‌ترین مشکل و کمبود آموزشی منطقه جرقویه علیا نداشتن یک مرکز فنی و حرفه‌ای است، به طوری که تنها منطقه‌ای هستیم که در بین ۴۱ منطقه آموزشی استان اصفهان، مرکزِ فنی و حرفه‌ای مستقل نداریم.

صاحب‌خبر -

غلامرضا منصوری در گفت‌وگو با ایسنا درباره مهم‌ترین کمبودهای آموزشی منطقه جرقویه علیا، اظهار کرد: برای راه‌اندازی دانشگاه پیام‌نور ۱۲ سال پیش فضایی را از آموزش و پرورش جرقویه گرفتند که البته مدتی است این دانشگاه تعطیل شده و چون همچنان راه‌اندازی مجدد آن در این منطقه مشخص نیست درخواست کرده‌ایم که این فضای اشغال شده به آموزش و پرورش بازگردانده شود، چراکه با کمبود شدید فضای آموزشی مواجه هستیم.

وی افزود: دو سال است که دانشگاه پیام‌نور این منطقه تعطیل شده و این در حالی است که علاوه بر اشغال فضای آموزشی بسیاری از تجهیزات و امکانات در این دانشگاه بلا استفاده مانده است. در جلسه شورای آموزش و پرورش که امروز برگزار شد درخواست بازگرداندن این فضای آموزشی را مطرح کردیم که فرماندار جرقویه در این باره قول پیگیری دادند.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه جرقویه علیا، گفت: آموزش و پرورش این منطقه دارای استعدادهای فراوان آموزشی است، به‌طوری که سال گذشته رتبه دوم معدل کتبی دیپلم استان اصفهان را از آن خود کردیم و در کنکور بیش از ۶۰ درصد دانش آموزان موفق عمل کردند.

منصوری تصریح کرد: در کل از نظر داشتن معلم و نیروی انسانی با کمبود خاصی مواجه نیستیم، اما چون برخی از معلمان در برخی رشته‌ها به مرخصی زایمان می‌روند دچار کمبود جزئی می‌شویم که این کمبود را در علوم تجربی و مشاوره مدیریت می‌کنیم تا اول مهرماه کمبود معلم نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه به دلیل رشد جمعیت بالا با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم، ادامه داد: در منطقه، روستایی به نام رامشه داریم که بزرگ‌ترین شهرک صنعتی روستایی کشور را دارد و به همین دلیل مهاجرپذیر است که در نتیجه آمار دانش آموزان این روستا بالا رفته است. با مشارکت خیران دو کلاس انفرادی در رستای رامشه احداث می‌شود و برای هنرستان محمد یاوری نیاز به یک سالن اجتماعات داریم.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه جرقویه علیا، گفت: مهم‌ترین مشکل و کمبود آموزشی منطقه جرقویه علیا نداشتن یک مرکز فنی و حرفه‌ای است، به طوری که تنها منطقه‌ای هستیم که در بین ۴۱ منطقه آموزشی استان اصفهان، مرکزِ فنی و حرفه‌ای مستقل نداریم. با توجه به اینکه سیاست آموزش و پرورش مهارت‌افزایی دانش آموزان و ترویج رشته‌های کار و دانش است تاسیس چنین مرکزی در جرقویه علیا ضروری است.

منصوری افزود: یک مرکز فنی و حرفه‌ای در جرقویه سفلی وجود دارد که بیش از ۴۵ کیلومتر فاصله دارد که با توجه به گرانی کرایه‌ها و بُعد مسافت نمی‌توانیم توقع داشته باشیم دانش آموزان این مسیر را طی کنند. مکان آماده برای تاسیس و راه‌اندازی مرکز فنی و حرفه‌ای در جرقویه علیا را داریم که اگر این مهم تحقق یابد بسیاری از مشکلات آموزشی و دغدغه مهارت آموزی در منطقه قابل حل است.

وی با بیان اینکه اولین نقطه جرقویه علیا تا مرکز استان اصفهان ۱۲۰ کیلومتر و با مرکز شهرستان ۵۰ کیلومتر فاصله دارد، خاطرنشان کرد: در شهرک فجر حسن‌آباد ۳۰۰ خانواده ساکن هستند که با توجه به جمعیت زیاد این شهرک راه‌اندازی یک مدرسه ابتدایی شش کلاسه نیاز است که زمین مورد نیاز برای ساخت این مدرسه را آماده کرده‌ایم. همچنین به یک هنرستان دخترانه مستقل در جرقویه علیا نیاز داریم که باید این مشکل نیز حل شود.

انتهای پیام

نظر شما