شناسهٔ خبر: 54139861 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

بیدارپور خبر داد:

بررسی ۱۱۰ دغدغه مردمی در حوزه سلامت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از بررسی ۱۱۰ دغدغه مردمی در استان به همت کارشناسان بهداشت و درمان خبر داد و گفت: مهمترین دغدغه‌ها حوادث ترافیکی بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، فرزام بیدار پور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان پیش از ظهر امروز پنج شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه در کارگروه فرهنگی و اجتماعی استانداری کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: کارشناسان بهداشت و درمان استان ۱۱۰ عامل در سطوح مختلف سلامت و بهداشت را بررسی کردند که مهمترین آن حوادث ترافیکی و در رده بعدی کم تحرکی ، چاقی و اضافه وزن کودکان و نوجوانان بوده است.

 

 

بیدارپور به برنامه کشوری پیشگیری از خودکشی اشاره کرد و  گفت:  ماموریت اصلی این برنامه توسعه و ترویج برنامه‌های پیشگیری از خودکشی و افزایش آگاهی جامعه و ظرفیت پاسخگویی به این پدیده اجتماعی به تمامی افراد در معرض خطر یا اقدام کننده به خودکشی است.

 

 

وی با بیان اینکه مدت زمان اجرای این برنامه از ابتدای امسال تا پایان سال ۱۴۰۵ است، گفت: هدف کلان این برنامه کاهش ۱۰ درصدی اقدام و فوت ناشی از خودکشی در کشور است.

 

 

معاون بهداشتی علوم پزشکی کردستان خاطر نشان کرد: برگزاری مجمع سلامت در خردادماه در استان برگزار می‌شود و در این مجمع باید موارد تهدید کننده سلامت افراد مورد توجه قرار گیرد.

 

 

بیدارپور به برنامه‌های علوم پزشکی کردستان در سال 1400 پرداخت و گفت: سال گذشته آموزش‌ مهارت‌ها در استان توسط 50 کارشناس انجام شد و 350 هزار نفر در استان از طریق مراکز خدمات جامع سلامت غربالگری اولیه سلامت روان شدند.
 

پایان پیام/713

نظر شما