شناسهٔ خبر: 54138278 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نمایشگاه اشیای تاریخی توقیفی در کاخ‌موزه سردار ماکو افتتاح شد

همزمان با ۱۸ می‌روز جهانی موزه‌ها، هفته میراث فرهنگی، نمایشگاه اشیای توقیفی در مرز بازرگان و عکس مناظر تاریخی و طبیعی منطقه آزاد ماکو با حضور مسوولان شهرستانی، در کاخ‌موزه سردار ماکو افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماکو گفت: این نمایشگاه به مدت یک هفته با همکاری سازمان منطقه آزاد و اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماکو برپا شده است.

علی خورابلو گفت: در این نمایشگاه اشیای تاریخی، فرهنگی و هنری مکشوفه از گمرک بازرگان شامل دستگاه‌های صوتی گرامافون و رایتر مکانیکی صفحه گرامافون، پیانو، دوربین عکاسی قدیمی با قاب چوبی، انواع خمره‌ها، ظروف سفالی لعاب‌دار اسلامی و خاکستری تاریخی، ظروف فلزی قلم‌زنی و مسی، چرخ خیاطی، روشویی قدیمی با قاب چوبی و کاشی‌های اسلامی لعاب‌دار معاصر به نمایش گذاشته شده است.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماکو گفت: همچنین در این نمایشگاه آلات و ادوات حفاری غیرمجاز همچون موتور برق، دژبور و دستگاه‌های فلزیاب در معرض دید عموم قرار گرفته است.

به گفته خورابلو: هدف از برپایی این نمایشگاه معرفی عملکرد گمرک بازرگان، نیرو‌های نظامی و انتظامی در همکاری با این اداره به عنوان ارگان‌های همیار در کشف و ضبط اشیای تاریخی و هنری و رصد، شناسایی و پیشگیری از اقدامات مخربانه حفاری‌های غیرمجاز و قاچاق اشیای تاریخی است.

نظر شما