شناسهٔ خبر: 54136699 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پیش‌بینی برداشت ۳۵۰ تن گل محمدی در ملایر

مدیر جهاد کشاورزی ملایر از پیش‌بینی برداشت ۳۵۰ تن گل محمدی در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

سید مهدی میرباقری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر اظهار کرد: یکی از اقدامات و سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی طی سال‌های اخیر با توجه به کمبود بارش‌ها و خشکسالی تشویق کشاورزان به کشت محصولات کم‌آب‌بر بوده که اداره جهاد کشاورزی ملایر نیز در این زمینه موفق عمل کرده است.

وی با بیان اینکه کاشت زعفران، گل محمدی و انواع گیاهان دارویی طی سال‌های گذشته در شهرستان رشد مضاعفی داشته و کشاورزان به سمت کشت محصولات کم آب‌بر اقبال خوبی نشان داده‌اند افزود: گل محمدی از جمله محصولات کشت شده توسط کشاورزان طی سال‌های اخیر است.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینکه در استان همدان حدود ۳۵۰ هکتار اراضی زیر کشت محصول گل‌ محمدی است افزود: از این میزان ۱۸۶ هکتار در شهرستان ملایر بوده که میانگین متوسط برداشت گل‌ محمدی در این شهرستان بین ۲ تا سه تُن گل تَر در هر هکتار است

وی گفت: شهرستان ملایر از نظر کشت و تولید گل محمدی با ۶۶ درصد در استان همدان رتبه نخست را دارد و با توجه به سودآوری بالا می‌تواند در توسعه کشاورزی شهرستان موثر باشد.

میرباقری با اشاره به اینکه برداشت گل محمدی از اراضی شهرستان ملایر از نیمه دوم اردیبهشت ماه شروع و تا نیمه اول خرداد ماه ادامه دارد تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۳۵۰ تن گل محمدی از اراضی زیر کشت این محصول در شهرستان ملایر برداشت شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر دو کارخانه گلاب‌گیری در همدان فعال است که یکی از این واحدها در شهرستان ملایر بوده و با توجه به میزان تولید این محصول بیش از ۵۰۰ هزار لیتر گلاب در این واحد استخراج می‌شود.

انتهای پیام/۸۹۰۱۳

نظر شما