شناسهٔ خبر: 54135110 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۸ خرداد؛

جشنواره بابونه در فندقلوی نمین برگزار می‌شود

اردبیل - ایرنا - فرماندار نمین از برگزاری جشنواره بابونه در روزهای ۱۸ ، ۱۹و ۲۰ خرداد به مدت سه روز در محل سایت گردشگری فندقلوی این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، طیب امینی روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی جشنواره بابونه اظهار کرد: در این جشنواره شناسایی و معرفی قابلیت‌ها، استعدادهای بی‌نظیر در حوزه توریسم و جذب سرمایه‌گذاری و رونق گردشگری شهرستان نمین و آشنایی با سنت‌ها، صنایع دستی و آئین‌های محلی مردم منطقه و ایجاد همدلی و وحدت در بین مردم مورد تاکید قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: فندقلوی نمین با توجه به موقعیت خاص و تلاقی با استان گیلان و وجود گردنه بی‌نظیر و زیبای حیران و همچنین دارا بودن آب و هوای مطبوع پذیرای گردشگران و میهمانان از سراسر کشور خواهد بود.

امینی همچنین با اشاره به قابلیت‌های فرهنگی و گردشگری نمین گفت: جنگل فندقلو بعنوان نگین گردشگری این شهرستان مطرح بوده و جشنواره بابونه نیز فرصتی برای معرفی هر جه بیشتر این منطقه جنگلی می باشد.

فرماندار نمین با اشاره به قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه گردشگری در این شهرستان، جنگل فندقلو و مراتع این منطقه را یکی از نعمت های عظیم الهی و خدادادی در این راستا توصیف کرد و افزود: وجود این منطقه سیاحتی سالانه هزاران گردشگر داخلی و خارجی را جذب خود می کند.

وی ادامه داد: شناسایی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری منطقه بویژه جنگل نمونه گردشگری فندقلو، توسعه امکانات گردشگری در مناطق گردشگری نمین، نمایش توانایی استان در زمینه گیاهان دارویی و ایجاد شور و نشاط در جامعه از دیگر اهداف این جشنواره است.

امینی با اشاره به این که در سال‌های گذشته سایت فندقلو شناسایی قابل قبولی برای گردشگران نداشته و تبلیغات مناسبی صورت نگرفته است ، افزود: از دهیاران روستاهای مسیر انتظار می‌رود نسبت به بهسازی و زیباسازی چهره روستا اقدام کنند.

سیداحمد موسوی، سرپرست شهرداری نمین هم در این جلسه گفت: ایجاد محیط بانشاط و افزایش شادابی اجتماعی رویکرد جشنواره است و با حمایت دستگاه‌های شهرستانی و استانی برگزار خواهد شد.

وی به پخش مستقیم افتتاحیه این جشنواره از شبکه سراسری شما اشاره کرد و افزود: رونمایی از پوستر، جشنواره عکس، پخت آش و غذاهای سنتی از دیگر برنامه‌های هشتمین دوره جشنواره بابونه است.

شهرستان نمین با برخورداری از ۱۶ هزار هکتار جنگل فندقلو و گونه های متنوع گیاهی، دارویی و مناطق بی نظیر طبیعی، دریاچه جنگلی، مراتع سرسبز و چشمه های زلال معدنی و صخره های منحصر بفرد می تواند مقصد خوبی برای گردشگران باشد.

بابونه گیاهی است یک ساله، معطر و به ارتفاع ۲۰ تا ۴۰ سانتیمتر که به صورت خودرو در مزارع، دشت ها، باغ ها و بیشتر در منطقه جنگلی فندقلو نمین می روید.

گل بابونه در عطاری ها، طب سنتی، داروسازی صنعتی و تولید مواد بهداشتی کاربرد فراوان دارد.

عرصه جنگلی فندقلو بخشی از جنگل های شرق استان اردبیل به شمار می رود که دنباله جنگل های نیمه گرمسیری استان گیلان است ، این جنگل یکی از مناطق مهم گردشگری جنگلی است که در ۱۰ کیلومتری شهر نمین و ۳۰ کیلومتری شهر اردبیل قرار گرفته است.

مساحت منطقه فندقلو حدود ۱۶ هزار هکتار است که بیش از چهار هزار هکتار آن تحت پوشش عرصه های جنگلی قرار دارد و بقیه را مراتع تشکیل می دهد.

در مجموع ۱۹ گونه جنگلی متعلق به ۸ تیره و ۱۷ جنس در این منطقه شناسایی شده اند که از بین انواع شناسایی شده گونه های نادری نظیر فندق، ممرز، راش، بلوط، بلند مازو و بیدمشک وجود دارد که به ارزش منطقه می افزاید.

جنگل فندقلو به دلیل نزدیکی به شهر نمین و برخورداری از رطوبت منطقه و دسترسی آسان از جاده بین شهری اردبیل آستارا همواره به عنوان یک گردشگاه در استان اردبیل مورد توجه بوده است.

این منطقه به خاطر داشتن جاذبه های منحصر بفرد جنگلی، مرتعی و گردنه زیبای حیران با جذابیت های طبیعی متنوع قابلیتی بسیار ممتاز برای توسعه در صنعت اکوتوریسم دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما