شناسهٔ خبر: 54133629 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار: سهم آورده سهامداران شرکت صنایع پشتیبان هرمزگان مصوب شد

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان گفت: پس از تبادل نظر با اعضای هیات مدیره شرکت فرهنگی ورزشی صنایع پشتیبان استان، میزان سهم آورده هر یک از شریکان، ۹ در هزار از سود خالص سالیانه (پس از کسر مالیات) مصوب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی روز پنجشنبه در نشست هیات مدیره شرکت فرهنگی ورزشی صنایع پشتیبان هرمزگان با بیان اینکه، ایفای این تعهدات منجر به توسعه زیرساخت‌ها و حمایت از تیم‌ها و قهرمانان رشته‌های ورزشی مختلف می شود، افزود: توسعه ورزش قهرمانی یکی از مهم‌ترین خواسته های مردم هرمزگان از مجموعه دولت در استان است که مشارکت صنایع در این امر، دامنه ورزش قهرمانی را گسترش می دهد.
وی بیان داشت: اگرچه ورزش همگانی شور و نشاط اجتماعی را به همراه می آورد اما محرک خوبی برای ایجاد انگیزه در جوانان نیست و توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی بیشترین سهم را در مصون نگه داشتن جوانان از ابتلا به انواع آسیب ها اجتماعی و افزایش اعتماد به‌نفس ملی دارد.
استاندار هرمزگان، با بیان اینکه نگاه به ورزش در سراسر کشور نگاه اقتصادی نیست و توجهی به ظرفیت اقتصادی ورزش نمی‌شود، تصریح کرد: تا زمانی که ورزش را به‌عنوان یک صنعت نبینیم و سهمی از آن در اشتغال قائل نشویم، نمی توانیم بازخورد مناسبی از این حوزه مهم بگیریم.
احمد مرادی نماینده مردم حوزه مرکزی هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست از پیگیری استاندار هرمزگان و توجه به توسعه ورزش قهرمانی در استان قدردانی کرد و گفت: رفع موانع پیش روی صنایع در استان اگرچه جز وظایف بخش دولتی است اما باعث سرازیرشدن سود هنگفتی به صنایع می شود که باید مردم استان از این سود سهمی داشته باشند و از آن منتفع شوند.
در این نشست همچنین طالب زارع به نمایندگی از شرکت بنا گستر کرانه به سمت رییس هیات مدیره، اسحاق جعفری به نمایندگی از شرکت پالایش نفت بندرعباس به سمت نایب رییس و عضو اصلی هیات مدیره و حمیدرضا غلامپور علمداری به نمایندگی از شرکت احداث و بهره برداری آب شیرین کن شایا، کیکاوس ندایی به نمایندگی از فولاد هرمزگان جنوب و سعید بزرگی به نمایندگی از صبا فولاد خلیج فارس به‌عنوان عضو اصلی هیات مدیره شرکت فرهنگی ورزشی صنایع پشتیبان هرمزگان انتخاب شدند.
شرکت فرهنگی ورزشی صنایع پشتیبان هرمزگان با نام باشگاه صنایع هرمزگان در چهار رشته ورزشی قایق‌رانی، فوتسال، بسکتبال و هندبال ساحلی در رقابت های قهرمانی در حال فعالیت است که تیم قایقرانی صنایع هرمزگان در رقابت های لیگ برتر آب‌های آرام بانوان در فصل ۱۴۰۰-۱۴۰۱ با کسب ۲۴۷ امتیاز و فقط با اختلاف پنج امتیاز نسبت به تیم اول، نایب قهرمان مسابقات شد و هدیه کاظمی قایقران ملی پوش تیم صنایع هرمزگان نیز به عنوان بهترین بازیکن فنی این رقابت ها لقب گرفت.
هدیه کاظمی و کیانا کمال زاده ملی پوشان قایقرانی تیم صنایع هرمزگان هستند.
تیم فوتسال صنایع هرمزگان نیز در رقابت های لیگ دسته اول باشگاه های کشور به عنوان تیم نخست به دور نهایی صعود کرد و در حال حاضر در مرحله نهایی رقابت ها حضور دارد.
تیم فوتسال صنایع هرمزگان، محمد حسین بازیار، علی جوذری، عرفان محمد پور و امیر حسین دهقانی چهار ملی پوش جوان را در اختیار دارد.
در رشته بسکتبال نیز تیم صنایع هرمزگان پس از هفت‌ماه رقابت در فصل ۱۴۰۰-۱۴۰۱ به رتبه دوازدهم جدول ۱۶تیمی لیگ برتر رسید
تیم هندبال ساحلی صنایع هرمزگان نیز در مسابقات لیگ برتر هندبال ساحلی باشگاه های کشور در رده سنی جوانان و در دوبخش آقایان و بانوان حضور داشت که تیم پسران به رده پنجم کشور دست یافت و در بخش دختران نیز با نائب قهرمانی کشور به کار خود پایان دادند.

نظر شما