شناسهٔ خبر: 54128170 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

در گفتگو با بازار مطرح شد؛

اختراع و بومی سازی موتور dc شهربازی ها| نیازمند حمایت برای ادامه فعالیت هستیم

گرگان- عقیلی، مدیر شرکت دریا موتور گلستان از ثبت اختراع و بومی سازی موتور dc شهربازی، موتور بالابر و موتور قایق خبرداد و گفت: عدم حمایت های مالی سبب شده تا فعالیت کارگاه متوقف شود.

صاحب‌خبر -

احمد عقیلی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: چند سال عضو بنیاد نخبگان و پنج سال هم عضو پارک علم و فناوری هسته مقاومت بودم که به علت عدم بروزرسانی مجوز، دیگر عضویت ما تمدید نشد.

مدیر شرکت دریا موتور گلستان گفت: بنده چند موتور برقی ساخته و ثبت اختراع داشتم که برخی از آن ها را تجاری سازی کردیم.

وی بیان کرد: با پایان یافتن عضویت در پارک علم فناوری استان، متاسفانه حمایت مطلوبی از طرح ما انجام نشد.

عقیلی توضیح داد که قبل از منقضی شدن عضویت، ۵۰ میلیون تومان تسهیلات از صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت کرده که برای خرید قطعات و توسعه فعالیت های شرکت صرف شد.

مدیر شرکت دریا موتور گلستان بیان کرد: متاسفانه با شیوع ویروس کرونا و عدم بروزرسانی مجوز شرکت فعالیت کارگاه های ما به سمت خاموشی رفت.

این مخترع گلستانی اضافه کرد: ساخت موتورهای dc برای شهربازی ها، موتورهای بالابر و موتور قایق را انجام می دهیم و هم اکنون هم قراردادهای پراکنده و جزئی با برخی کارخانه ها و شرکت ها داریم.

وی گفت: موتورهای dc با برق مستقیم فعالیت کرده و در شهربازی ها مورد استفاده قرار می گیرند و در کل ایران هم پخش می شد و ۵۰ نمونه هم صادرات(ترکیه) داشتیم.

عقیلی اضافه کرد: گرانی قطعات، شروع کرونا و نبود سرمایه گذار و حمایت مالی سبب شد تا فعالیت کارگاه رو به تعطیلی رود و هم اکنون فعالیت چندانی نداریم.

مدیر شرکت دریا موتور گلستان گفت: در گذشته قیمت فروش هر موتور سه میلیون تومان بود که نصف آن سود بود اما هم اکنون با افزایش قیمت ها هزینه تمام شده به ۹ میلیون تومان رسیده است که دیگر برای ما صرفه اقتصادی ندارد.

وی توضیح داد که هم اکنون مشابه چینی این نوع موتور در داخل کشور موجود بوده و قیمت آن حدود ۱۵ میلیون تومان است.

نظر شما