شناسهٔ خبر: 54127632 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

ماجرای قبور لوکس در بهشت زهرا چیست؟

اخباری مبنی بر وجود قبور لوکس در بهشت زهرا مطرح شد، اما معاون مجتمع عروجیان سازمان بهشت زهرا می‌گوید: خانه ابدی لوکس و خاصی در این سازمان وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

بحث‌های مختلفی در خصوص قیمت قبور در بهشت زهرا مطرح شده بود. عده‌ای خبر از خانه‌های لوکس و خاص در گورستان تهرانی‌ها می‌دادند.

خانه ابدی لوکس و خاصی در گورستان تهران نیست/قیمت قبور در سنوات گذشته

روح‌الله محسنی معاون مجتمع عروجیان سازمان بهشت زهرا (س) تهران در این باره می‌گوید: خانه ابدی لوکس و خاصی در این سازمان وجود ندارد.

وی درباره افزایش قیمت خرید خانه ابدی در سال جاری، می‌گوید: در سنوات گذشته در سه ناحیه با ۲۵ درصد افزایش واگذار می‌شد، اما امسال برای رعایت حال هموطنان، این افزایش با شیبی ملایم‌تر اتفاق افتاد و در ناحیه یک، با ۱۰ درصد افزایش، در ناحیه دو با ۲۰ درصد و در ناحیه سه با ۲۵ درصد افزایش رو به رو بود و خدمات نیز با ۲۵ درصد افزایش قیمت به مردم شریف و داغدار واگذار می‌شود.

قیمت قبور تابع تصمیمات شورای اسلامی شهر تهران است

محسنی درباره برخی حواشی در خصوص خرید خانه ابدی، با بیان اینکه از مردم می‌خواهیم اخبار را از مبادی رسمی دریافت کنند، گفت: قیمت‌ها تابع تصمیمات در شورای اسلامی شهر تهران است، خانه ابدی لوکس و خاصی در این سازمان وجود ندارد و در هر سه ناحیه این سازمان، خانه‌های ابدی یکسان هستند.

سال گذشته در قطعه یک تا ۱۱۲ قیمت هر خانه ابدی ۲۵ میلیون تومان بود

معاون مجتمع عروجیان به قیمت خرید خانه ابدی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته در قطعه یک تا ۱۱۲ قیمت هر خانه ابدی ۲۵ میلیون تومان بود که امروز ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. در ناحیه دو که از قطعه ۲۰۰ تا ۲۵۸ هست، هر طبقه ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و در ناحیه سه که از قطعه ۳۰۰ تا ۳۲۸ هست، هر طبقه خانه ابدی حدود ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است و در ناحیه سه یعنی از قطعه ۳۰۰ تا ۳۲۸، قطعات عمومی داریم (۳۰۳) که برای رعایت حال شهروندان است و یک طبقه به صورت رایگان و دو طبقه فوقانی با قیمت ۶ میلیون تومان واگذار می‌شود.

ماجرای قبور لوکس چیست؟

وی ادامه داد: قیمت خانه‌های ابدی سازمان بهشت زهرا (س) تهران با سایر آرامستان‌های تهران قابل مقایسه نیست.

به گفته این مقام مسئول، ۲۰۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در حال خدمت‌رسانی هستند و افزایش حقوق سالانه باعث می‌شود این موضوع پوشش داده شود.

وی تاکید کرد: همه خانه‌های ابدی یکسان و با یک قیمت هستند و خانه ابدی لوکس و خاصی وجود ندارد و اگر هر یک از شهروندان مراجعه کنند، در صورت وجود می‌توانند در هر قسمت از سازمان بهشت زهرا (س) خانه ابدی خریداری کنند.

توسعه آرمستان در تهران در دستور کار مدیران قرار دارد از دوره قبل مدیریت شهری وعده‌های در این زمینه داده شده بود.

به دنبال توسعه بهشت زهرا (س) نیستیم/توسعه آرامستان در تهران در شمال، شرق و غرب پایتخت

غضنفری مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) در این باره می‌گوید: ما به دنبال توسعه بهشت زهرا (س) هستیم که به هیچ عنوان به دنبال توسعه آن نیستیم و برنامه ما توسعه آرامستان‌های تهران در شمال، شرق و غرب تهران است که در همین ارتباط کار‌های مطالعاتی و پژوهشی و همچنین کار‌های زمین‌شناسی و مطالعات خاک این دو محدوده انجام شده است.

ماجرای قبور لوکس چیست؟

به گفته این مقام مسئول، در حال حاضر ۲۵ هزار قبر در بهشت زهرا (س) داریم که علاوه بر آن حدود ۱۵ هزار قبر نیز برای مواقع بحرانی در نظر گرفته شده است.

هر شهروندی که به لحظه فوت کند یک قبر رایگان تحویل می‌گیرد/طبقات دیگر به خانواده متوفی واگذار می‌شود

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا در خصوص قیمت قبر‌های بهشت زهرا گفت:هر شهروندی که به لحظه فوت کند یک قبر رایگان تحویل می‌گیرد و دو طبقه دیگر نیز در قطعات روبه خانواده متوفی واگذار می‌شود.

وی گفت: یکی دیگر از برنامه‌های جدید سازمان این است که بتوانیم قبر را برای خانواده‌های متوفیان و خانواده‌هایی که نیازمند هستند به صورت اقساطی واگذار کنیم. به طور مثال اگر فردی در اردیبهشت‌ماه فوت کند خانواده وی می‌تواند تا پایان سال هزینه قبر را به صورت اقساط پرداخت کند.

بهشت زهرا تنها آرامستان قانونی فعال و متمرکز کلان شهر تهران طی ۵۰ سال گذشته است. ناصر امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران در این باره می‌گوید: بهشت حضرت زهرا (س) شهری با جمعیتی بالغ بر یک و نیم میلیون نفر با ۶۰۰ هکتار وسعت و ویژگی‌های منحصر به فرد است که ستاره درخشان این ویژگی‌ها آرامگاه ۳۴ هزار شهید سرافراز دفاع مقدس و دفاع از حرم و مرقد مطهر و نورانی امام خمینی رضوان‌الله تعالی علیه است.

وی ادامه داد: این شهر تنها آرامستان قانونی فعال و متمرکز کلان شهر تهران طی ۵۰ سال گذشته است.

بر اساس این گزارش، قیمت قبور در بهشت زهرا بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران است و هر ساله این موضوع در شورا مورد تصمیم‌گیری قرار می‌گیرد. شایعاتی در خصوص قبور لاکچری مطرح شده بود که مسئولان شهری این موضوع را رد کرده و تاکید کردند که بر اساس مصوبه شورا اقدام می‌کنند.

 

نظر شما