شناسهٔ خبر: 54127539 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

عضو شورای عالی سیاسی:

یمن درخواست سازمان ملل برای تمدید آتش‌بس را بررسی می کند

شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد که درخواست سازمان ملل برای تمدید آتش‌بس را بررسی می کند.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، شورای عالی سیاسی یمن به تمدید آتش‌بس با ائتلاف سعودی واکنش نشان داد.

این شورا اعلام کرد: «چگونگی پایبندی ائتلاف متجاوز به شروط و بندهای آتش‌بس فعلی را بررسی می‌کنیم.»

این شورای یمنی به ریاست «مهدی مشاط» همچنین تاکید کرد: سازمان ملل متحد و ائتلاف متجاوز که ثروت نفت و گاز، درآمدهای بندری و عملیات بانک مرکزی را در سیطره خود دارد، باید به تعهد خود برای پرداخت حقوق معوقه به همه کارمندان دولت و تضمین پایداری پرداخت آنها عمل کنند؛ زیرا این قضیه در چارچوب تکالیف آنها در پرونده بشردوستانه است. عدم پرداخت غرامت در خصوص محاصره کشتی‌ها و پروازها احتمال تمدید آتش بس مورد نظر آنها را تهدید می‌کند و به اعتبار سازمان ملل متحد و فرستاده آن لطمه می‌زند. ما بر موضع قاطع شورا در قبال صلح عادلانه و شرافتمندانه که حاکمیت و استقلال یمن را تقویت می‌کند، تاکید می‌کنیم. تعامل جدی با پرونده انسان دوستانه برای کاهش آلام مردم یمن، رویکرد صحیح و درست است.

روز سه شنبه، «هانس گروندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن سخنانی را در خصوص آخرین تحولات این کشور مطرح کرد. وی بدون اشاره به تداوم سلسله تجاوزات متجاوزان سعودی علیه یمن مدعی تلاش برای تمدید آتش بس شد.

بر اساس این گزارش، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در این خصوص گفت: ما تلاش می‌کنیم از چالش‌های پیش روی در یمن عبور کنیم. این شخصیت انگلیسی در سخنان خود هیچ اشاره‌ای به نقض مکرر آتش بس توسط ائتلاف متجاوز سعودی نکرد.

اظهارات گروندبرگ در رابطه با آتش بس در یمن درحالی مطرح می‌شود که پیشتر «علی القحوم» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفتگو با وبگاه العهد به عربستان سعودی درباره ادامه نقض آتش‌بس هشدار داده بود.

وی تاکید کرد: نیروهای مسلح یمن در برابر این تجاوزات هرگز دست بسته باقی نخواهند ماند و در پاسخ به نقض مکرر آتش بس از سوی عربستان گزینه‌های بسیاری را در اختیار دارند. القحوم افزود: نیروهای مسلح یمن نوعی سلاح راهبردی را ساخته‌اند که در صورت ادامه تجاوزات امکان استفاده از آن علیه عربستان سعودی وجود دارد.

انتهای پیام/

نظر شما