شناسهٔ خبر: 54127403 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیریت شهری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

مهم‌ترین رویدادهای مدیریت شهری اصفهان در هفته گذشته را در این بسته خبری ایمنا بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، «تعریف ۱۸ پروژه پژوهشی در حوزه حمل‌ونقل برای سال ۱۴۰۱»، «هفت شاخص سنجش پویایی و نشاط سازمانی»، «بازنگری برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵»، «لزوم همراهی دستگاه‌های استان برای آزادسازی رینگ چهارم»، «اهمیت تعهدات دولت برای خرید اتوبوس»، «ارسال ۸۰۰ پرونده به استانداری برای تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شهرداری اصفهان»، «اجرای سیستم ساختمان پایدار بر اساس شاخص‌های بین‌المللی در اصفهان»، «امضای تفاهم‌نامه شهر هوشمند پایدار اصفهان»، «ضرورت تبدیل اصفهان به قطب شرکت‌های دانش‌بنیان»، «تصویب ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی ناوگان اتوبوسرانی اصفهان»، «لزوم تدوین برنامه مدون برای ترافیک شهر»، «توسعه بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر در اصفهان»، «چشم‌پوشی مدیریت شهری از عواید حاصل از هتل‌سازی در اصفهان»، «ضرورت فراهم شدن زیرساخت‌های جوان‌سازی جمعیت» و «حل معمای زاینده‌رود در گروی نظارت» از مهم‌ترین اخبار مدیریت شهری اصفهان در هفته گذشته بوده است که گزیده‌ای از آن را در این بسته خبری ایمنا می‌خوانید.‌

تعریف ۱۸ پروژه پژوهشی در حوزه حمل‌ونقل برای سال ۱۴۰۱

حسین حق‌شناس، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه مجموع پروژه‌های پژوهشی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان برای سال ۱۴۰۱، ۱۸ پروژه است، گفت: در جلسه‌ای آینده‌پژوهی در حوزه حمل‌ونقل شهر اصفهان و سیاست‌گذاری بلندمدت حمل‌ونقل همگانی مطرح شد.

۷ شاخص سنجش پویایی و نشاط سازمانی

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان هفت شاخص سنجش پویایی و نشاط سازمانی را تشریح کرد و گفت: اگر نشاط و پویایی در یک سازمان جاری باشد، موفقیت روزافزون آن سازمان را شاهد خواهیم بود.

لزوم همراهی دستگاه‌های استان برای آزادسازی رینگ چهارم

ایرج مظفر، معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: آزادسازی و تملک از مهمترین بخش‌های پروژه‌های رینگ چهارم حفاظتی محسوب می‌شود که لازمه تحقق آن همراهی و همکاری دستگاه‌های مختلف شهری است.

ارسال ۸۰۰ پرونده به استانداری برای تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شهرداری اصفهان

منصور سلطانی‌زاده مدیرکل سرمایه انسانی شهرداری اصفهان گفت: شهرداری تا به امروز بیش از ۸۰۰ پرونده را در زمینه تبدیل وضعیت ایثارگران خود به هسته گزینش استانداری ارسال کرده است.

برنامه راهبردی «اصفهان ۱۴۰۵» بازنگری می‌شود

سعید ابراهیمی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با بیان اینکه در راستای بازنگری برنامه‌های شهری، برنامه راهبردی «اصفهان ۱۴۰۵» در شورای راهبردی در حال بررسی و بازنگری است، گفت: بازنگری این برنامه راهبردی با استفاده از اسناد بالادستی مانند بیانیه گام دوم انقلاب و جهاد تبیین انجام خواهد شد.

اجرای سیستم ساختمان پایدار بر اساس شاخص‌های بین‌المللی در اصفهان

وحید مهدویان، معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: ارتقای کیفیت زندگی شهروندان، دسترسی به زندگی برابر به لحاظ دسترسی خدمات، برنامه‌ریزی برای ایجاد شهرسازی مشارکتی و پایدار از مهمترین اهداف برگزاری نشست بین‌المللی شهر پایدار اصفهان است.

تفاهم‌نامه «شهر هوشمند پایدار اصفهان» امروز امضا می‌شود

فریاد پرهیز، رئیس اداره مطالعات و برنامه‌ریزی شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه در تفاهم‌نامه‌ای اصفهان به‌عنوان اولین شهر کشور در زمینه «شهر پایدار هوشمند» به شبکه شهرهای پایدار جهان می‌پیوندد، گفت: این تفاهم‌نامه روز (دوشنبه) در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی اصفهان امضا شد.

دولت به تعهدات خود برای خرید اتوبوس عمل کند

محسن رنجبر، معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با بیان اینکه دولت ۸۰ درصد منابع مالی خرید اتوبوس‌های جدید را در نظر گرفته است و شهرداری نیز ۲۰ درصد آن را تأمین می‌کند، گفت: شهرداری سهم خود را پرداخت کرده است و منتظر تحویل اتوبوس‌ها هستیم، البته امیدواریم دولت نیز تعهد خود را عملیاتی کند.

ضرورت تبدیل اصفهان به قطب شرکت‌های دانش‌بنیان

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصفهان قابل مقایسه با دیگر استان‌ها نیست و در واقع اولین استان در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان، اشتغال و تولیدات دانش‌بنیان است؛ امیدواریم بتواند به عنوان قطب این نوع تولیدات و شرکت‌ها قلمداد شود.

تصویب ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی ناوگان اتوبوسرانی اصفهان

محمدرضا فلاح، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تلاش‌های انجام شده توسط مدیریت شهری برای تقویت ناوگان اتوبوسرانی، گفت: در کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان مصوبه‌ای به میزان ۲۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی و بهسازی بخشی از ناوگان اتوبوسرانی اختصاص داده شد.

زیرساخت‌های جوان‌سازی جمعیت فراهم شود

فرزانه کلاهدوزان، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: جوان‌سازی جمعیت نیازمند فراهم کردن زیرساخت‌های لازم و پای کار بودن تمام نهادها و دستگاه‌های عمومی و دولتی است.

توسعه بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر در اصفهان

سیدامیر سامع، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با استفاده از ظرفیت صندوق توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و مشارکت بخش خصوصی می‌توان به روند توسعه بهره‌گیری از انواع منابع انرژی تجدیدپذیر کمک شایانی کرد.

چشم‌پوشی مدیریت شهری از عوائد حاصل از هتل‌سازی در اصفهان

علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان از تصویب طرحی مرتبط با عوارض ساخت‌ساز هتل و مهمان‌پذیر با هدف توسعه گردشگری خبر داد.

لزوم تدوین برنامه مدون برای ترافیک شهر

حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از شهردار درخواست می‌کنیم توجه ویژه‌ای به پدیده آلودگی هوا داشته باشد، در این رابطه نیازمند برنامه‌ای مدون برای ترافیک و حمل‌ونقل اصفهان هستیم.

حل معمای زاینده‌رود در گروی نظارت

مجید نادرالاصلی، رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نظارت بر میزان مصرف آب موجب می‌شود، جریان زاینده‌رود پایدار باشد، این نگاه در سطح کلان برنامه‌ریزی‌های شهری احساس می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما