شناسهٔ خبر: 54127400 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

حدادی:

تصویب طرح شفافیت اقدامی بزرگ و یکپارچه بود

عضو کمیسیون امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از ارگان‌های سطح جامعه از جمله امور خیریه‌ها، صندوق‌های بازنشستگی و صندوق ذخیره فرهنگیان به جهت اعتمادسازی، مشمول طرح شفافیت قوای سه‌گانه خواهند شد.

صاحب‌خبر -

علی حدادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص طرح شفافیت قوای سه‌گانه اظهار کرد: این طرح ابتدا از مجلس شورای اسلامی آغاز شد تا آرای نمایندگان چه در صحن مجلس و چه کمیسیون‌ها و انتشار مباحثی در این راستا را شامل شود.

وی ادامه داد: در طرح شفافیت قوای سه‌گانه همه دستگاه‌های اجرایی جزو قوه مجریه آمده‌اند تا مورد شفافیت قرار بگیرند و افزایش اعتماد مردم به قوا بیشتر تحقق پیدا کند.

این عضو کمیسیون امور داخلی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بخشی از ارگان‌های سطح جامعه از جمله امور خیریه‌ها به جهت اعتمادسازی مشمول طرح شفافیت قوای سه‌گانه خواهند شد، همچنین صندوق‌های بازنشستگی و صندوق ذخیره فرهنگیان در این طرح آمده‌اند.

به گفته وی، به صورت کلی طرح شفافیت قوای سه‌گانه شامل همه قوا خواهد بود، این اقدام کار بزرگی بود که با یکپارچگی انجام شد.

حدادی گفت: طی روزهای گذشته ایرادهای طرح شفافیت قوای سه‌گانه در کمیسیون برطرف شد و در نهایت در مجلس مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.

وی افزود: همچنین کمیسیون‌ها، مرکز پژوهش‌ها و در کل موارد مرتبط با مجلس شورای اسلامی، دستگاه‌های اجرایی، قوه مجریه و قوه مقننه جزو طرح شفافیت قوای سه‌گانه است، اما وزارت اطلاعات، و نیروهای مسلح که اسناد و مدارک فوق‌محرمانه و سری دارند از استثناهای این طرح هستند و جزو این طرح نخواهند بود.

نظر شما