شناسهٔ خبر: 54127186 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

نقشه آمریکا برای نفت ونزوئلا

معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد که واشنگتن به شرکت‌های نفتی آمریکایی و اروپایی اجازه داده است تا کار خود را در ونزوئلا از سر بگیرند.

صاحب‌خبر -

«دلسی رودریگز» در پیامی توئیتری نوشت: «دولت ونزوئلا خبر منتشر شده مبنی بر این‌که ایالات متحده به شرکت‌های نفتی آمریکایی و اروپایی اجازه مذاکره و ازسرگیری فعالیت‌ها در ونزوئلا را داده است، تأیید می‌کند.»

به گزارش اسپوتنیک، مقامات آمریکایی به خبرنگاران گفتند که در صورت پیشرفت در این زمینه، ممکن است فرصتی برای تعامل آمریکا با دولت «نیکلاس مادورو » وجود داشته باشد.

همچنین گفته شده است که دولت مادورو و مخالفان به زودی گفت‌وگوی سیاسی را ازسر خواهند گرفت و بسته به نتایج مذاکرات، واشنگتن سیاست تحریم‌ها برای افزایش یا کاهش فشار‌ها را تعدیل خواهد کرد.

پیش از این رسانه‌ها گزارش داده بودند که آمریکا تصمیم به ازسرگیری مذاکرات با ونزوئلا در بحبوحه تحریم‌های سختگیرانه بر تأمین‌کنندگان انرژی روسیه گرفته است. در ماه مارس، هر دو طرف در مورد امکان کاهش تحریم‌های نفتی علیه کاراکاس گفت‌وگو کردند، اما این مذاکرات پیشرفت قابل توجهی نداشت.

واشنگتن در سال ۲۰۱۵ به بهانه «نقض حقوق بشر» اولین بسته تحریمی علیه ونزوئلا را وضع کرد. این تحریم‌ها پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۹ تمدید شد. آمریکا و تعدادی از کشور‌های غربی انتخاب مجدد نیکلاس مادورو را به رسمیت نشناختد و «خوان گوایدو» رئیس مجلس ملی را به عنوان رئیس موقت دولت معرفی کردند.

نقشه آمریکا برای نفت ونزوئلا

همزمان با حمله روسیه به اوکراین و اعمال تحریم‌ها علیه بخش انرژی روسیه، کشور‌های غربی و آمریکا با بحران روبه‌رو شده‌اند. چندی پیش، یک هیئت آمریکایی به ونزوئلا رفت تا درباره «امنیت انرژی و حفظ اقتصاد آمریکا» گفت‌وگو کند. این مذاکرات پیشرفت اندکی داشت و وزیر خارجه ونزوئلا صراحتاً اعلام کرد که کاراکاس متحد متعهد مسکو باقی خواهد ماند.

 

نظر شما