شناسهٔ خبر: 54126316 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

به خاطر حضور نظامی در خاک این کشور؛

عراق از ترکیه شکایت کرد

تهران- ایرنا- نماینده عراق در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت رسما از ترکیه به خاطر حضور نظامی در خاک این کشور شکایت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا از المسله، «محمد حسین بحرالعلوم» پس از سخنرانی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در نیویورک خواستار خروج تمام نیروهای ترکیه‌ای از خاک این کشور شد.

وی گفت: حملات حزب کارگران کردستان از این به بعد بهانه‌ای برای حضور نیروهای ترکیه در خاک عراق نیست.

ارتش ترکیه ۱۸ آوریل (۲۹ فروردین) گذشته از آغاز عملیات نظامی جدید علیه حزب کارگران کردستان در مناطقی از اقلیم کردستان خبر داده بود.

بر اساس این گزارش، نماینده عراق در سازمان ملل متحد در این نشست شکایت رسمی بغداد از آنکارا را به علت اقدامات ارتش ترکیه در داخل خاک عراق به شورای امنیت ارائه کرده است.

بحر العلوم همچنین از درخواست‌های «نچیروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق حمایت و بیان کرد که حملات موشکی به اربیل خسارات فراوانی به بار آورده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: احزاب سیاسی عراق به تلاش‌های خود برای دستیابی به تفاهم‌ها و راه‌حل‌هایی برای رفع بن‌بست سیاسی ادامه می‌دهند و برای تشکیل دولت جدیدی که خواسته‌های مردم عراق را برآورده می‌کند، تلاش می‌کنند.

نماینده عراق همچنین با تاکید بر تعهد کشورش به ادامه همکاری با جامعه جهانی برای مبارزه با تروریسم، بر عدم استفاده از خاک کشورش «برای تسویه حساب و دستیابی به اهداف سیاسی به بهانه مبارزه با تروریسم» تاکید کرد.

مناطق مرزی عراق با ترکیه همواره شاهد حملات هوایی و توپخانه‌ای ارتش ترکیه به بهانه حملات به عناصر گروه «پ.ک.ک» است.

مسئولان و دولت عراق تاکنون بارها نقض حاکمیت عراق و حملات هوایی و توپخانه‌ای ترکیه به شمال این کشور را محکوم کرده و خواهان پایان آن شده‌اند.

نظر شما