شناسهٔ خبر: 54123254 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

نیلسون جونیور: سوشا مکانی هیچ موقع رفتار درستی نداشت/ دوست دارم روزی سرمربی پرسپولیس شوم/ کاپیتان هنوز من را سورپرایز می‌کند

نیلسون جونیور گلر برزیلی سابق پرسپولیس معتقد است این تیم دوباره در فصل بعد قهرمان خواهد شد.

صاحب‌خبر -

یکی از بهترین خارجی‌هایی که در طول سال‌های اخیر به فوتبال ایران آمد، بدون شک نیلسون جونیور گلر برزیلی و سابق پرسپولیس بود. خرید نیلسون را به جرأت می‌توان به عنوان تنها کار مثبت مانوئل ژوزه سرمربی پرتغالی سابق پرسپولیس دانست. گلر برزیلی سابق ویتوریا گیمارش پرتغال در مجموع سه فصل حضور در پرسپولیس ۷۳ بار برای این تیم به میدان رفت و دو نایب‌قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی به دست آورد. بازی‌های خوب نیلسون با پیراهن پرسپولیس باعث شد او محبوبیت فوق‌العاده‌ای نزد هواداران این تیم به دست بیاورد، ولی در نهایت در اقدامی عجیب از سوی باشگاه پرسپولیس قرارداد نیلسون در نیم‌فصل لیگ چهاردهم یک‌طرفه فسخ شد. بعدها حمید درخشان در گفت‌وگویی اعلام کرد از بین نیلسون و سوشا مکانی، ترجیح داد مکانی را در پرسپولیس نگه دارد. نیلسون که این روزها به مربیگری روی آورده در حال حاضر در لیگ سطح چهارم برزیل فعالیت می‌کند. با نیلسون در خصوص مسائل مختلف و البته شرایط این روزهای پرسپولیس گفت و گویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

این روزها چه می‌کنی؟

خب من بعد از اینکه فوتبال را کنار گذاشتم وارد عرصه مربیگری شدم و در حال حاضر هم در سطح چهارم لیگ برزیل فعالیت دارم. شرایط خوبی دارم و تلاش می‌کنم روز به روز در مربیگری پیشرفت کنم.

بازی‌های پرسپولیس را در این فصل دنبال کردی؟

واقعیت این است که به صورت کامل نتوانستم بازی‌های پرسپولیس را ببینم ولی اخبار و نتایج را دنبال می‌کنم و شرایط این روزهای پرسپولیس را می‌دانم. پرسپولیس در سال‌های اخیر فوق العاده کار کرد و موفق شد ۵ سال پشت سر هم قهرمان ایران شود. اتفاقی که بی سابقه بوده و بعید می‌دانم تیمی بتواند به رکورد پرسپولیس نزدیک شود. با این حال اوضاع در این فصل آنطور که هواداران دوست داشتند، پیش نرفت و پرسپولیس نتوانست از عنوان قهرمانی خود دفاع کند. من به عنوان کسی که در این تیم بازی کردم و علاقه زیادی به پرسپولیس دارم، خیلی از این موضوع ناراحتم ولی فوتبال همین است و باید برای سال‌های آینده برنامه ریزی و تلاش کرد تا پرسپولیس بتواند دوباره قهرمان شود.

هواداران پرسپولیس اصلا از نتایج تیمشان در این فصل راضی نیستند. به نظرت دلیل عدم نتیجه گیری پرسپولیس در این فصل چه بود؟

پرسپولیس باشگاه بزرگی است و میلیون‌ها هوادار دارد. طبیعی است که این هواداران همیشه از تیمشان انتظار برد و البته قهرمانی دارند. من حال آن‌ها را درک می‌کنم و اینکه بعد از ۵ فصل قهرمانی نتوانی جام کسب کنی بسیار سخت و ناراحت کننده است. با این حال می‌دانم که پرسپولیس باشگاه بزرگی است و با کمک هوادارانش خیلی زود بازخواهد گشت و دوباره تاج قهرمانی را از استقلال پس خواهد گرفت.

با همبازیان قدیمی‌ات در پرسپولیس در ارتباط هستی؟

بله بعضی اوقات با آن‌ها صحبت می‌کنم و در مورد مسائل مختلف حرف می‌زنیم. سید جلال حسینی و حسین ماهینی از دوستان خیلی خوب من هستند که هنوز بعد از گذشت چند سال با هم در ارتباط هستیم و گاهی اوقات با یکدیگر صحبت می‌کنیم.

صحبت از سید جلال شد. پیشبینی اینکه او تا این سن بتواند در بالاترین سطح فوتبال بازی کند را می‌کردی؟

سید جلال بازیکنی است که همیشه من را سورپرایز می‌کند و تحت تاثیر او هستم. جلال از نظر فنی عالی است و شخصیت بسیار بزرگ و قابل احترامی‌هم دارد. یک بازیکن فوق العاده حرفه ای که می‌بینید هنوز هم شرایط خوبی دارد و یکی از بهترین‌های پرسپولیس به حساب می‌آید.

تو و مهدی طارمی‌هم مدتی همبازی بودید. فکرش را می‌کردی که او به یک فوق ستاره تبدیل شود و به در فوتبال اروپا بدرخشد؟

مهدی استعداد فوق العاده ای داشت و همان موقع هم می‌شد حدس زد که او روزی فوتبالیست بزرگی خواهد شد. از اینکه مهدی یکی از بهترین بازیکنان پورتو به حساب می‌آید، تعجب نمی‌کنم چون توانایی این کار را داشت و این موضوع را به خوبی نشان داد.

جدایی تو از پرسپولیس هم پر از حاشیه بود. خودت فکر می‌کنی می‌توانستی بیشتر در پرسپولیس بازی کنی؟

بله قطعا می‌توانستم بمانم و به تیم کمک کنم. من در اوج آمادگی بودم، هواداران دوستم داشتند ولی سرمربی تیم تصمیم گرفت با من ادامه ندهد و از سوشا مکانی حمایت کند.

صحبت از سوشا مکانی شد که چندی قبل گفت طرفدار استقلال است و با هواداران پرسپولیس هم درگیری‌های زیادی در فضای مجازی پیدا کرد. نظرت در خصوص سوشا چیست؟

نظر خاصی ندارم . پیگیر او هم نیستم. مکانی از همان موقع رفتار درستی نداشت. تنها چیزی که می‌توانم بگویم همین است.

بهترین مهاجمی‌که در لیگ ایران مقابلش بازی کردی چه کسی بود؟

فوتبال ایران سطح بالایی دارد و بازیکنان با کیفیت زیادی در آن حضور دارند. با این حال ادینهو مهاجم برزیلی که در ایران حضور داشت، فوتبالیست بسیار خوب و مهاجمی‌خطرناک بود.

ممکن است روزی به عنوان سرمربی به پرسپولیس برگردی؟

پرسپولیس را از ته قلبم دوست دارم و با هوادارانش هم ارتباط بسیار خوبی دارم. خیلی دوست دارم روزی به عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب شوم و دوباره به فوتبال ایران برگردم. ایران کشوری زیبا و با مردمانی مهربان است. برای ایرانی‌ها آرزوی موفقیت و سلامتی می‌کنم و امیدوارم تیم محبوبم هم بتواند در آینده موفق باشد.

نظر شما