شناسهٔ خبر: 54122288 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

مصطفوی:همین جام را به ما بدهند، جام طلایی نمی خواهیم!/ نوازی: استقلال را شکست می دهیم

مربی استقلال در نشست خبری در واکنش به اینکه در صورت شکست ناپذیری آبی پوشان به این تیم جام طلایی می دهند یا نه، واکنش جالبی نشان داد.

صاحب‌خبر -

جی پلاس؛ صالح مصطفوی در نشست خبری پیش از مصاف برابر آلومینیوم اراک در هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال اظهارکرد: ابتدا بابت تاخیر پیش آمده عذرخواهی می‌کنم، هواداران استقلال سال ها سختی کشیدند و ناراحت بودند که بالاخره خدا را شکر توانستیم طلایی ترین جام ممکن را به آنها تقدیم کنیم. خیلی خدا را شاکرم که سهم کوچکی در این قهرمانی داشتم و امیدوارم در این شرایط سختی که برای مردم وجود دارد این جام توانسته باشد مردم کشورم را خوشحال کرده باشد؛ به امید موفقیت های بیشتر استقلال تهران.

او در مورد بازی فردا گفت: بازی با آلومینیوم بازی سنگینی است، نتایج آلومینیوم مشخص است و تیم خوب و با سازماندهی‌ای هستند که در بخش دفاعی و انتقال از دفاع به حمله جزو تیم های خوب لیگ هستند. تقریبا به تمام تیم های لیگ ضربه زده اند و ما و بچه ها شناخت خوبی از آنها داریم و امیدوارم با تدابیر آقای مجیدی پیروز میدان باشیم.

مصطفوی در واکنش به اینکه آیا به دنبال مهاجرت از ایران است، گفت:‌ در حال حاضر، درحال برگزاری مسابقات لیگ برتر هستیم و با تمام توانم به تیم کمک میکنم تا بتوانیم سه بازی پیش رو را با موفقیت پشت سر بگذاریم، برای آینده بعدا هم می شود صحبت کرد و تصمیم گرفت.

مربی آبی ها در پاسخ به این سوال که آیا این تیم می تواند رکورد بیشترین امتیاز کسب شده در تاریخ لیگ برتر را بشکند گفت: در مورد پتانسیل این تیم خیلی می توان صحبت کرد، ما سه بازی داریم و 9 امتیاز باقی مانده است. در هر مسابقه برای پیروزی به میدان می رویم و یک تیم خیلی جوان در مسیر خیلی سخت، خیلی ها برای این تیم از ابزار های داشته و نداشته استفاده کردند تا جلوی این قهرمانی را بگیرند، جلوی مسیر را برای بازیکنان جوان بگیرند، از زمانی که نقل و انتقالات شروع شد تا جذب بازیکنان خیلی از خودی ها و ناخودی ها گرفته که انتظار می رفت بزرگ منشانه از این تیم جوان حمایت کنند، شاید بدتر از همه با زخم زبان و رفتارهایشان تیم را اذیت کردند. این قهرمانی مثل شنا کردن برخلاف رودخانه بود و برای همین باشگاه سپاهان و مدیرعامل محترم شان، جناب ساکت عبارت پاک و سالم را برای قهرمانی  به کار بردند. این تیم و شخص آقای مجیدی شبانه روزی تلاش کردند، کار کردند، مقابل سختی ها محکم تر شدند، دو ستون دفاعی ما به ناحق از ما جدا شدند اما تیم مسیرش را حفظ کرد. هرگونه اتفاق ناخوشایندی که می شد در یک فصل بیفتد برای ما افتاد.

او ادامه داد: پیش از بازی با گل گهر دو بازیکن این تیم را محروم کردند، فقط هم برای همان بازی. دو تا از بهترین مدافعان تاریخ فوتبال ایران را از این تیم جدا کردند. این تیم دچار کرونا در نیم فصل شد و آماده سازی نیم فصل را از دست داد اما هیچکدام از این ها باعث نشد انگیزه و تلاش بازیکنان و گروه ما کم شود. در این شرایط سخت این تیم توانست سه هفته زودتر قهرمانی را مسجل کند. با همان انگیزه کار میکنیم تا این سه بازی را هم با موفقیت پشت سر بگذاریم.

مصطفوی درخصوص اینکه استقلال خواستار دریافت جام طلایی است یا خیر، گفت: دوستان همین جام را به ما بدهند، جام طلایی نمی خواهیم!

او درباره اینکه خیلی ها تمایل داشتند قهرمانی را به نام شخص دیگری بزنند، گفت: گفتم که این قهرمانی اول از همه متعلق به هواداران عزیزی است که ظلم ها را به چشم دیدند و هیچ کاری از دستمان برنیامد که انجام بدهیم. امسال با تمام وجود از ما حمایت کردند و گول آدم های دو رو را نخوردند و گول حسودان تنگ نظر و عنودان بدگهر را نخوردند و از تیم شان حمایت کردند. قهرمانی اول برای هواداران و این مردم است. بعد از آن برای گروهی است شبانه روزی سخت تلاش کرد و نتایجش در زمین مشخص است. برای یکایک لحظات مسابقه برنامه وجود داشت و این یکی از خاص ترین و ماندگارترین قهرمانی های تاریخ فوتبال ایران است.

صالح مصطفوی در رابطه با اینکه استقلال فصل آینده در لیگ قهرمانان حضور ندارد، گفت: به نظر این یک حسرت بزرگ برای لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود چون این تیم با این مدل نمایش هایی که ارائه می دهد با این جذابیت حتی نیمکت نشینان برخی اوقات بیشتر از بازیکنان داخل زمین هیجان نشان می دهند و با این همه تماشاگر خون گرم واقعا جایش در آسیا خالی است ولی بیشتر از اینکه به استقلال ظلم شود، به فوتبال آسیا ظلم شده است و این حسرت بزرگی برای فوتبال آسیاست و امیدوارم تدابیری اندیشیده شود که استقلال فصل آینده در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشد.

نوازی: شانس با ما یار باشد، استقلال را شکست می‌دهیم

محمد نوازی در خصوص بازی فردای آلومینیوم مقابل استقلال گفت: جا دارد ابتدا به تیم استقلال تبریک بگویم، به دلیل اینکه 3 هفته مانده تا پایان مسابقات لیگ قهرمان شدند. به مجموعه تیم استقلال، هواداران این تیم و کادرفنی آبی‌پوشان تبریک می‌گویم که توانستند قهرمانی‌شان را تثبیت کنند. خداراشکر شرایط ما خوب است و فکر می‌کنم فشردگی مسابقات روی تیم ما بیشتر تاثیر گذاشت چون تا فینال جام حذفی حضور داشتیم و شرایط ما سخت شد.

مربی آلومینیوم ادامه داد: مسئولان می‌توانستند یک استراحت کوچک به تیم ما بدهند ولی متاسفانه این اتفاق نیفتاد و تیم ما به لحاظ شرایط بازی به مشکل خورد. با این حال با تمام قوا آمدیم تا همان روند خوب گذشته‌مان را مقابل استقلال ادامه دهیم. بازی سختی در حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی و آن هم با قهرمان لیگ داریم. تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که فردا 3 امتیاز بازی را به دست بیاوریم و فکر می‌کنم شرایط جدول طوری رقم خورده که خیلی‌ها نگاه‌شان به تیم ما است.

وی در پاسخ به این سوال که آلومینیوم می‌تواند رکورد شکست‌ناپذیری استقلال را بشکند، تصریح کرد: تلاش‌مان را می‌کنیم و اگر شانس با ما یار باشد می‌توانیم برنده باشیم و بدشانس هم باشیم مثل بازی فینال جام حذفی می‌شود. اول آرزوی سلامتی برای همه بازیکنان دارم و بعد از آن هر تیمی لیاقت دارد می‌تواند 3 امتیاز را کسب کند.

مربی استقلال در خصوص اینکه گفته می‌شود بازیکنان سابق سرخابی مقابل تیم‌های سابق‌شان با تمام توان‌شان قرار نمی‌گیرند، گفت: اگر کسی اعتقاد نداشته باشد این حرف‌ها را می‌زند ولی وقتی که یک نفر با تیم دیگری قرارداد دارد و مسئولیت داشته باشد، این مسائل وجود ندارد و تماشاگران حرفه‌ای هستند. این حرف‌ها در فضای مجازی است و هیچ‌کدام از بازیکنان و مربیان چنین هدفی ندارند. بعضا اتفاقاتی می‌افتد و آن به شخصیت انسان‌ها برمی‌گردد.

نوازی در پاسخ به این سوال که از ساکت الهامی دلخوری ندارد؟‌خاطرنشان کرد: خیلی ممنون از لطف شما!

نظر شما