شناسهٔ خبر: 54122076 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خنثی‌سازی حمله عناصر داعشی به الحشد الشعبی در استان صلاح‌الدین

الحشد الشعبی عراق اعلام کرد حملات عناصر بجا مانده از داعش را در استان صلاح الدین خنثی کرده است.

صاحب‌خبر -

گروهک تکفیری صهیونیستی داعش به اعضای یک گروه از نیرو‌های بسیج مردمی عراق در مناطق کوهستانی مکحول حمله کرد.

وبسایت خبری شفق نیوز گزارش داد سازمان نیرو‌های بسیج مردمی عراق امروز اعلام کرد، حمله عناصر داعش را در کوهستان مکحول در استان صلاح الدین دفع کرده است.

این سازمان در بیانیه‌ای گفت: تیپ ۵۱ نیرو‌های بسیج مردمی حمله عناصر داعش را در رشته کوه‌های مکحول در شرق صلاح الدین دفع کرده است. این نیرو‌ها با آتش گشودن به سوی گروهی از عناصر داعش که قصد داشتند به یگان‌های محافظ تیپ مذکور حمله کنند، آن‌ها را مجبور به عقب‌نشینی و فرار کردند.

پیش از این نیز «کاظم الحاج» کارشناس امنیتی سیاسی  تاکید کرد تشدید فعالیت گروه تروریستی- تکفیری با حضور آمریکا و نقشه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی برای منطقه و عراق مرتبط است.

در همین راستا چندی پیش «ترکی الحسن» تحلیل‌گر امنیتی و فرمانده سابق ارتش سوریه نیز افشا کرد نظامیان آمریکایی و انگلیسی در پایگاه نظامی التنف سوریه که به مرز عراق نیز نزدیک است، به تروریست‌ها آموزش نظامی می‌دهند و کمی پیش نیز نزدیک به هفتاد خودرو وارد عراق کردند.

شایان ذکر است در روز‌های اخیر نیرو‌های الحشد الشعبی توانستند تلاش عناصری از گروه داعش برای نفوذ به منطقه جرف الصخر در شمال استان بابل خنثی کنند. با وجود پیروزی عراق بر گروه تروریستی داعش در سال ۲۰۱۷ عناصر به جا مانده از داعش در این کشور همچنین فعالیت دارند.

 

نظر شما