شناسهٔ خبر: 54121927 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

درنمایشگاه کتاب با فرهنگ دانش‌بنیان آشنا شوید

بخش فرهنگ دانش‌بنیان بخشی نو در نمایشگاه کتاب تهران است که با محوریت کودک و نوجوان پذیرای علاقه‌مندان یار مهربان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران توانا، بخش فرهنگ دانش‌بنیان بخشی نو در نمایشگاه کتاب تهران است که با محوریت کودک و نوجوان پذیرای علاقه‌مندان یار مهربان است.

اولین حضور شرکت‌های دانش بنیان در سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلای امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

از آنجایی که از اهداف اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش علم و ثروت، توسعه اقتصادی بر پایه دانش و تحقق اهداف علمی و اقتصادی در راستای گسترش اختراع و نوآوری و در نهایت تجاری‌سازی نتایج تحقیق و توسعه فراوان است، با یکی از شرکت‌های دانش بنیان به نام «مؤسسه الگو توسعه فرهنگ قلم» که در حوزه کودک و نوجوان فعالیت دارد مصاحبه کردیم.

حمید خزائی مدیر اجرایی مؤسسه الگو توسعه فرهنگ قلم گفت: از اهداف مؤسسه، استعدادیابی در زمینه تولیدات رسانه‌ای در حوزه عکس و فیلم است که بچها را تا رسیدن به یک درآمد و متصل شدن به کار همراهی می‌کند. همچنین مؤسسه الگو توسعه فرهنگ و قلم اولین نمونه ایرانی در برگزاری رویداد است.

وی افزود: از سال ۹۸ که مؤسسه شروع بکار کرده، تمام فرایند گرفتن اثر و داوری تخصصی و مردمی و... توسط بچه‌های خودمان انجام شده و پارسال ۴ هزار و ۱۱۴ اثر گلچین از سیستان تا آذربایجان شرقی و غربی دریافت کردیم.

مدیر اجرایی مؤسسه الگو توسعه فرهنگ قلم گفت: یکی از ویژگی‌های مؤسسه، میدان دادن به جوانان است و بهتر است به جای اینکه از متخصصان حرفه تصویر برای تولید محتوا استفاده شود، از مردم و مخاطبان روزمره رسانه‌ها بهره‌گیری شده است. همچنین از دیگر فعالیت‌های آکادمی در زمینه برندینگ و هویت‌سازی می‌توان به تولید و استراتژی محتوا در بستر دیجیتال، طراحی پلتفرم‌های دیجیتال که شامل وب سایت و اپلیکیشن و مدیریت خبرسازی و رسانه اشاره کرد.

خزائی با بیان اینکه اغلب موضوعات سالن سرای دانش‌بنیان و فناوری‌های فرهنگی، در حوزه کودک و نوجوان است، گفت: بهتر بود ما نزدیک سالن اختصاصی کودک و نوجوان بودیم و بنظرم در این صورت استقبال دو چندان می‌شد و بیشتر و بهتر دیده می‌شدیم.

انتهای پیام/

نظر شما