شناسهٔ خبر: 54121905 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

آنچه در رویداد «عصر امید» خواهید دید/۳۰:

تولید انبوه زنبور گرده‌افشان/ آمادگی برای صدور زنبور به کشورهای همسایه

شرکت‌کننده رویداد عصر امید از تولید انبوه زنبور گرده‌افشان خبر داد و گفت: شرکت گرده افشان دنا به تولید زنبورهای گرده افشان گلخانه و باغات و فروش آن‌ها به گلخانه داران و باغداران می‌پردازد.

صاحب‌خبر -

علیرضا منفرد مدیرعامل شرکت «زیست گرده‌افشان دنا» مستقر در مرکز رشد واحد یاسوج است در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا اظهار کرد: شرکت ما در زمینه تولید انبوه انواع زنبورهای گرده‌افشان فعالیت می‌کند. این شرکت مجری طرح ملی کلان فناوری زیر نظر معاونت ریاست جمهوری در تولید زنبورهای گرده‌افشان مخملی (Bumblebees) است.

وی افزود: در ایران بیش از ۵۰۰ هزار هکتار باغات سیب و بادام و ۱۴۰۰ هکتار گلخانه (گوجه فرنگی، فلفل و بادمجان) وجود دارد که این محصولات نیاز به زنبورهای گرده‌افشان دارد.

مدیرعامل شرکت «زیست گرده‌افشان دنا» گفت: شرکت گرده‌افشان دنا به تولید زنبورهای گرده‌افشان گلخانه و باغات و فروش آن‌ها به گلخانه‌داران و باغداران می‌پردازد. تولید تجاری زنبورهای گلخانه‌دار و زنبورهای گرده‌افشان از باغات سیب و بادام (اسمیا) صورت می‌گیرد.

به گفته منفرد، کلنی‌های که در جلوی دیدگان ما در حال رشدند، نوید آینده بسیار خوبی برای رونق شگفت‌انگیز درعرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی و کسب و کار در میدان بزرگ تولید کشاورزی به ویژه در گلخانه‎ها و باغات ماست. سپاس پروردگار متعال را که توفیق و سعادت این کار را نصیب ما و گروه پرتلاش شرکت زیست گرده‌افشان دنا نمود. با وجود همه مشکلات که امری طبیعی در پیش روی هر کار تولیدی و اجرایی است، این طرح به پیش رفت و امروزه ما در جایی ایستاده‌ایم که تنها شرکت تولید کننده‌ی زنبورهای مخملی (Bumblebees) در ایران و خاورمیانه هستیم.

مدیرعامل شرکت «زیست گرده‌افشان دنا» بیان کرد: این شرکت به زودی فروش کندوهای تولیدی زنبورها و ارایه خدمات کارشناسی و صادرات به کشورهای همسایه را آغاز خواهد کرد.

وی ادامه داد: ما تنها شرکت تولید کننده این زنبورها در ایران هستیم چند شرکت بزرگ در اروپا وجود دارد.

منفرد عنوان کرد: در ایران بیش از ۵۰۰ هزار هکتار باغات سیب و بادام و ۱۴۰۰ هکتار گلخانه (گوجه فرنگی، فلفل و بادمجان) وجود دارد که این محصولات نیاز به زنبورهای گرده‌افشان دارد. ما روی ۵ درصد باغات حساب کرده‌ایم.

وی افزود: به ازای هر هکتار گلخانه ۵ کندوی زنبورهای مخملی و به ازای هر هکتار باغ دو لانه مصنوعی زنبورهای اسمیا مورد نیاز است ما روی۱۵ درصد گلخانه های کشور و ۵ درصد باغات کشور به عنوان خریدار حساب باز کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت «زیست گرده‌افشان دنا» بیان کرد: شرکت زیست گرده افشان دنا یک شرکت دانش بنیان مستقل بوده و به صورت اشتراک در سود در صورت تامین سرمایه اولیه توسط هر سرمایه‌گذار حاضر به همکاری است.

منفرد از حضور در رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی خرسند است و این حضور را به نفع شرکت دانست چراکه از این طریق مشتری‌های بیشتری برای خرید محصولات شرکت شناسایی می شود.

گفتنی است، رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با شعار «عصر امید» از هشتم تا یازدهم خرداد در مصلای تهران برگزار می‌شود و میزبان ۳ هزار شرکت دانش‌بنیان، آزمایشگاه و زیرساخت، گروه پژوهشی و استارت‌آپ است.

انتهای پیام/۴۰۴۰/

نظر شما