شناسهٔ خبر: 54121677 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

امام جمعه شاهرود:

روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی در تنویر افکار عمومی و امید آفرینی تلاش کنند

شاهرود_امام جمعه شاهرود با اشاره به طرح مردمی سازی و عادلانه کردن یارانه‌ها، گفت: همه از دوست و دشمن می‌گویند این طرح خوب است و روابط عمومی‌ها باید اطلاع رسانی در راستای این امر با ظرافت و هنر امیدآفرینی کنند.

صاحب‌خبر -

روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی در تنویر افکار عمومی و امید آفرینی تلاش کنندبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی در دیدار مسئولان روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی شهرستان شاهرود در حسینیه امام خمینی (ره) به مناسبت هفته روابط عمومی و ارتباطات، با گرامیداشت یاد و خاطره حمزه سیدالشهدا و عبدالعظیم حسنی که در سالگرد شهادت آن‌ها هستیم، به سخنان رهبر انقلاب که خرمشهر‌ها و تنگه احد در پیش داریم، بر عبرت از تاریخ تاکید کرد.
او با اشاره به اینکه اهمیت روابط عمومی را برای مردم باید گفت، اظهار کرد: ارتباطات، رسانه و روابط عمومی‌ها در تنویر افکار عمومی و اطلاع رسانی خدمات نهاد‌ها و ادارات و تعامل و تبادل اطلاعات مردم و مسئولان و امید آفرینی نقش بی بدلیل دارد.
امام جمعه شاهرود گفت: در عامه مردم انسان اهل حسن خلق و آداب معاشرت را دارای روابط عمومی خوب و کسی که با درد مردم کاری ندارد و حس ندارد و اهل ارتباط نیست دارای روابط عمومی بد می‌دانند.
او تصریح کرد: در نظام اداری روابط عمومی باید اهل تعامل و ارتباط و مهربانی و حسن خلق باشد تا بتواند وظیفه ارتباط عمومی و ارتباطات بین دستگاه‌ها را درست و بجا انجام دهد.
امینی با اشاره به حسن خلق و آستانه تحمل بالا، ادامه داد: آمار زدگی و آرم زدگی از معایب کار روابط عمومی است که با صداقت سازگار نیست چرا که با آمار غلط مسئولین رده بالا را به اشتباه می‌اندازیم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود، تاکید کرد: روابط عمومی‌ها با صداقت و اخلاص و حقیقت و واقعیت در تعامل با مسئولین و مردم باید عمل و با اصل صداقت رفتار کردن کار را ارزشمندتر می‌کند.
او با بیان اینکه حقیقت و واقعیت را باید با اطلاع رسانی همراه کرد تا برکت را خداوند مرحمت کند، اضافه کرد: باید مسئولین روابط عمومی‌ها را تسهیل کنند که به نفع مردم و ادارات است.
امینی با اشاره به طرح مردمی سازی و عادلانه کردن یارانه‌ها، گفت: همه از دوست و دشمن می‌گویند این طرح خوب است و روابط عمومی‌ها باید اطلاع رسانی در راستای این امر با ظرافت و هنر امیدآفرینی کنند.
او تاکید بر مطالبه گری برای مردم و بیان مشکلات، اظهار کرد: باید تنویر افکار عمومی کرد و بهنگام عمل کرد که اثرگذار باشد.
امینی، توقع کار اضافه خارج از عرف روابط عمومی نباید داشت و باید شأن و جایگاه حفظ شود تا بتواند درستی کار کند، گفت: اگر مطالبه‌ای نیاز است ما در خدمتیم، اگر روابط عمومی‌ها مطالبه عمومی که مصلحت شهر است را دیدند به ما بیان کنند تا اطلاع رسانی کنیم.
در این دیدار تعدادی از مسئولین روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی به بیان سخن و دغدغه‌های خود پرداختند.
این مراسم به مناسبت هفته روابط عمومی و ارتباطات به همت روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود برگزار شد.

نظر شما