شناسهٔ خبر: 54121669 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

«خاطرات سیاسی آیت‌الله ری‌شهری» پس از سه دهه تجدید چاپ شد

کتاب «خاطرات سیاسی آیت‌الله ری‌شهری» بعد از سه دهه، به همت موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی مجددا تجدید چاپ شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه تاریخ انقلاب خبرگزاری تسنیم، کتاب «خاطرات سیاسی آیت‌الله ری‌شهری» که برای نخستین‌بار سی و اندی سال قبل منتشر شده بود، به همت موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی مجددا تجدید چاپ شد.

این کتاب که خاطرات آیت‌الله ری‌شهری از ماجرای پرونده سیدمهدی هاشمی است، نخستین بار در سال 1369 منتشر شده بود. مرحوم ری‌شهری که در بازه سالهای 63 تا 68 عهده‌دار مسئولیت وزارت اطلاعات بود، پس از رحلت امام، خاطرات خود از فراز و فرود برخورد با سیدمهدی هاشمی و حواشی آن از جمله مواضع آیت‌الله منتظری را در قالب این کتاب منتشر کرد .با توجه به رحلت مرحوم ری‌شهری و گذشت سه دهه از چاپ کتاب «خاطرات سیاسی» و کم‌یاب بودن آن، موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی تصمیم به تجدیدچاپ این کتاب همراه با برخی اسناد و ضمائم جدید گرفت. این کتاب در آخرین روزهای نمایشگاه کتاب تهران عرضه خواهد شد.

در بخشی از مقدمه ناشر آمده است: هرچند بعدها کتاب «خاطرات سیاسی» با افزوده‌شدن خاطرات آیت الله ری‌شهری از عزل آیت‌الله منتظری تکمیل و با نام «سنجه‌ی انصاف» منتشر شد و بعدها خاطرات و روایت‌های تکمیلی سایر افراد مرتبط با این پرونده، برگ‌های دیگری بر روایت‌تاریخی این موضوع افزود؛ اما متن این کتاب به عنوان یک سند دست‌اول تاریخی از یک راوی معتبر در حافظه تاریخی انقلاب اسلامی ماندگار شد؛ از این جهت شاید بتوان کتاب «خاطرات سیاسی» و نویسنده‌ی آن را از پیشگامان «جهاد تبیین» در تاریخ انقلاب دانست.

انتهای پیام/

نظر شما