شناسهٔ خبر: 54120510 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

احدی: هدف از برپایی جشنواره جوانمردی توجه بیشتر به اخلاق ‌مداری است

مدیر کل دفتر فرهنگی وزارت ورزش و جوانان از آغاز جشنواره رسم جوانمردی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا؛ در فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی همیشه اخلاق و پهلوانی اصل بوده و قهرمانی در سایه اخلاق شرافت داشته است. در همین زمینه هم جشنواره‌ای با نام رسم جوانمردی در سرتاسر ایران آغاز شده و هدف آن حفظ ارزش‌های جوانمردی و پهلوانی خواهد بود.

حجت‌الاسلان و المسلمین علی احدی در گفت و گو با خبرنگار برنا اظهار داشت: جشنواره رسم جوانمردی برای اولین بار در ۳۱ استان برگزار خواهد شد و برترین‌های هر رشته در هر استان در آن انتخاب و معرفی می‌شوند. برترین داور،‌ بازیکن، مربی، پیشکسوت و رئیس هیات ورزشی اخلاق.

وی درباره ساز و کار جشنواره گفت: شیوه کار اینگونه خواهد بود که یک هیات داوران در هر استان انتخاب می‌شود و آن‌ها برترین‌ها را گزینش خواهند کرد. تعدادی از قهرمان‌های ورزشی که در مسابقات جهانی و آسیایی و داخلی افتخار داشته‌اند در جشنواره حضور پیدا خواهند کرد. در جشنواره از قهرمانان تجلیل می‌شود و برترین‌ها هم انتخاب خواهند شد.

وی در پایان افزود: تیزر این جشنواره که برپایی آن از ۲۵ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد طول خواهد کشید آماده شده است. امروز چهارشنبه این جشنواره در قزوین، قم و کرمان آغاز شده و دیگر استان‌ها هم به ترتیب کار خود را آغاز می‌کنند. هر استان تیزر و پوستر و فعالیت خاص خود را دارد. درست است که این جشنواره در سرتاسر ایران برگزار می‌شود اما باید اعلام کنم برترین‌ها، برحسب هر استان انتخاب خواهند شد.

انتهای پیام//

نظر شما