شناسهٔ خبر: 54120315 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

دبیر علمی مسابقات هوش مصنوعی تاکیدکرد

مسابقات هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر پل ارتباطی صنعت و دانشگاه

دبیر علمی مسابقات هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه در این مسابقات سه رکن اصلی اساتید، دانشجویان و صنعتگران هستند، گفت: این مسابقات پل ارتباطی میان صنعت و دانشگاه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، احمد نیک آبادی در مراسم افتتاحیه مسابقات هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: مسابقات هوش مصنوعی امیرکبیر (مهما) که هم اکنون رویداد پایانی ششمین دوره آن در حال برگزاری است، باسابقه‌ترین مسابقات مطرح در کشور در این حوزه است و یک دهه از برگزاری آن می‌گذرد.


وی افزود: در مسابقات هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر سه رکن اصلی اساتید، دانشجویان و صنعتگران هستند.


دبیر علمی مسابقات هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکیدکرد: اساتید بازوی علمی مسابقات هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر بشمار می‌روند که نقش مهمی در تعریف مسائل، داوری نتایج و راهنمایی تیم‌های شرکت کننده دارند. همچنین دانشجویان نیز در حوزه اجرایی این مسابقات فعال هستند و بند اصلی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات را تشکیل می‌دهند و صنعتگران حمایت‌های مالی و فنی لازم جهت تعریف مسائل، توسعه راه حل‌ها و حمایت از ایده‌های ارائه شده را فراهم می‌کنند.


وی عنوان کرد: مسئله محور بودن، بومی گرایی و ارتباط با صنایع سه ویژگی اصلی در روند برگزاری این مسابقات است و همواره سعی شده است نیاز‌های اصلی کشور شناسایی و در قالب مسابقات مختلف مطرح شوند.


دبیر علمی مسابقات هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهارداشت: این مسابقات پل ارتباطی میان صنعت و دانشگاه است و در سال‌های گذشته نقش ارزشمندی در انتقال مسائل روز جامعه به دانشگاه و جلب حمایت برای ایده‌های دانشگاهی از سوی صنعت داشته است.


وی در پایان ابراز امیدواری کرد با حمایت هر چه بیشتر بخش‌های مختلف دانشگاهی و صنعتی شاهد برگزاری هر چه باشکوهتر این مسابقات در دوره‌های آتی باشیم.

نظر شما