شناسهٔ خبر: 54120229 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

قهرمان سابق دوی سرعت:

ورزشکاران دو و میدانی در بازی های آسیایی توریست خواهند بود

امیر پیاهو گفت: نتایج کسب شده در مسابقات قهرمانی کشور نشان می‌دهد که دو و میدانی کاران در بازی‌های آسیایی توریست خواهند بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، امیر پیاهو قهرمان سابق دوی سرعت کشورمان درباره مسابقات دو و میدانی قهرمانی کشور گفت: افت شدید کیفیت مسابقات از نظر نتایج کسب شده و تعداد شرکت کننده به صورتی بود که در بعضی از ماده ها، تعداد ورزشکاران بین یک تا ۵ نفر بیشتر نبوده است، این  تعداد نفرات زیبنده یک کشور ۸۵-۹۰میلیونی نیست. با  نتایج به دست آمده در قهرمانی کشور، در مسابقات قهرمانی آسیا و بازی های آسیایی توریست های خوبی خواهیم بود. 

مسابقات دو و میدانی قهرمانی کشور در حالی با قهرمانی لرستان به پایان رسید که در برخی از  ماده ها، ورزشکاران کمی شرکت  کرده بودند.

او گفت: بیشتر پیست های دو و میدانی کشور نابود شده و نیاز به بازیابی دارند اما برخی از روسای هیئت های  دو و میدانی استان ها،  دغدغه ای برای مشکلات این رشته های ورزشی را ندارند و چند شغله هستند. رسیدگی به وضعیت تاسف بار دو و میدانی مطالبه عمومی  پیشکسوتان و ورزشکاران از سجادی وزیر ورزش است. 

دو و میدانی یکی از رشته های ورزشی پایه کشورمان وضعیت خوبی ندارد و مدیران فدراسیون فقط به ورزشکارانی همانند احسان حدادی و حسن تفتیان متکی هستند تا در مسابقات بین المللی مدال بگیرند و استعدادیابی در این رشته ورزشی صورت نمی گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما