شناسهٔ خبر: 54119990 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

قیمت تخم مرغ کاهش یافت

کاهش تقاضا در بازار موجب شد قیمت این محصول از نرخ مصوب فاصله بگیرد.

صاحب‌خبر -

مسعود سلطانی | شهرآرانیوز؛ گزارش‌های میدانی از بازار حاکی است که قیمت تخم مرغ نیز مانند قیمت مرغ در مشهد کاهشی شود. قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ برای خرید عمده در مشهد دیروز به کیلویی ۲۶ هزار تومان رسید. قیمت تخم مرغ در فروشگاه‌ها و برای خرید مصرف کننده نیز به کیلویی ۳۲ هزار تا ۳۳ هزار تومان رسید که این رقم حدود ۷ هزار تومان با قیمت مصوب، یعنی هرکیلوگرم ۴۰ هزار تومان، فاصله دارد.

گفتنی است که پیش از این وزارت جهاد کشاورزی مجوز صادرات محدود تخم مرغ را صادر کرده بود. زیرا هم زمان با فصل گرما تقاضای مصرفی تخم مرغ در بازار کاهش می‌یابد. از این رو برای جلوگیری از زیان تولیدکنندگان مجوز صادرات تخم مرغ صادر شده است. قیمت مصوب تخم مرغ تا پیش از ۲۲ اردیبهشت و اجرای طرح اصلاح یارانه ارز ترجیحی، هرکیلوگرم ۲۴ هزار تومان بود، اما در فروشگاه‌ها به قیمت هرکیلوگرم ۲۱ هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسید.

از این رو فعالان صنعت مرغ تخم گذار از ابتدای امسال و هم زمان با گرم شدن هوا و نیز کاهش تقاضای مصرفی تخم مرغ در بازار ایران خواهان صدور مجوز‌های لازم برای صادرات تخم مرغ بودند. از سوی دیگر، یکی از مطالبات اصلی فعالان این صنعت برخوردارشدن از حمایت‌های پشتیبانی امور دام است. به این معنا که در صورت شکسته شدن نرخ‌های مصوب و کاهش قیمت تخم مرغ در بازار، پشتیبانی امور دام برای جلوگیری از زیان تولیدکنندگان به صورت موقت به خرید محصولات با قیمت مصوب اقدام کند.

نظر شما