شناسهٔ خبر: 54116998 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

ملی‌پوشان کشتی فرنگی کشورمان چه گفتند؟!

گرایی: با طلای جهان و المپیک، کار برایم سخت‌تر شده/ پشتام: برای قرعه مناسب‌تر باید رنکینگم را ارتقا بدهم

ملی‌پوشان کشتی فرنگی کشورمان پیش از اعزام به تورنمنت رنکینگ‌دار قزاقستان به اظهارنظر درباره شرایط‌شان پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری دانا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی؛ اعضای تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان که این روزها پنجمین دوره پیوسته اردویی‌شان را پشت سر می‌گذارند تا برای مسابقات جهانی ۲۰۲۲ صربستان آماده شوند، پیش از حضور در تورنمنت رنکینگ‌دار بولات تورلیخانوف قزاقستان به اظهارنظر درباره شرایط فعلی‌شان پرداختند.

محمدرضا گرایی: با طلای جهان و المپیک، کار برایم سخت‌تر شده

محمدرضا گرایی، فرنگی‌کار وزن ۶۷ کیلوگرم تیم ملی کشتی و قهرمان جهان و المپیک اظهار داشت:  در شرایط خوبی قرار دارم و حدود ۲۰ روز دیگر قرار است در تورنمنت قزاقستان که اولین مسابقه‌ام پس از رقابت‌های جهانی سال گذشته است، روی تشک بروم. پس از این که هم در المپیک و هم مسابقات جهانی طلا گرفتم، کار برای من سخت‌تر شده. آنالیز حریفان روی من بیشتر شده و همین کارم را برای تکرار قهرمانی دشوارتر کرده اما امیدوارم با تدابیر کادر فنی در صربستان هم بتوانم به مدال طلا برسم.

محمدعلی گرایی: شکست مقابل لورینچ را جبران می‌کنم

محمدعلی گرایی، کاپیتان تیم ملی و فرنگی‌کار وزن ۷۷ کیلوگرم تیم ملی کشتی هم عنوان داشت: قرار بود طبق برنامه کادرفنی به تورنمنت قزاقستان اعزام شوم اما با توجه به مصدومیت جزئی در تمرین، نمی‌توانم در این مسابقات کشتی بگیرم و پس از آن با توجه به تصمیم کادرفنی به مسابقات پیش رو اعزام خواهم شد. ۴ ماه تا مسابقات جهانی صربستان باقی مانده و راه زیادی برای آمادگی صددرصدی داریم؛ امیدوارم بتوانیم با توجه به بهتر شدن شرایط‌مان، مقام نایب‌قهرمانی دوره گذشته را به قهرمانی تبدیل کنیم.

وی درباره مبارزه با توماس لورینچ هم گفت: لورینچ یکی از قهرمانان بزرگ کشتی دنیا است که به من لطف داشته. مسابقه سختی با او در یک‌چهارم نهایی المپیک داشتم و متاسفانه نتیجه را واگذار کردم. لورینچ بدون اشتباه کشتی گرفت؛ کشتی هم ورزشی است که با یک اشتباه نتیجه را از دست می‌دهید و در مسابقه با وی هم این اتفاق برای من افتاد اما امیدوارم در مسابقات آینده بهتر نتیجه بگیرم و این شکست را جبران کنم.

پشتام: می‌خواهم رنگ مدالم در صربستان را تغییر بدهم

پژمان پشتام، فرنگی‌کار وزن ۸۲ کیلوگرم و دارنده مدال برنز مسابقات قهرمانی جهان بیان داشت: در حال حاضر در اردوهای تیم ملی برای حضور در تورنمنت تورلیخانوف هستیم. شرایط خوب است و امیدوارم با نتیجه‌ای که در مسابقات قزاقستان می‌گیرم، بتوانم رنکینگم را ارتقا دهم تا قرعه مناسب‌تری در مسابقات جهانی صربستان داشته باشم. با توجه به چرخه‌ای که برای انتخاب ملی پوشان برای مسابقات در نظر گرفته شده، امیدوارم بتوانم نظر کادرفنی را جلب کنم و به عنوان ملی پوش در مسابقات جهانی حضور داشته باشم.

وی هم‌چنین پیرامون بسنده‌کردن به رده سومی سال گذشته گفت: در مسابقات جهانی نروژ با توجه به ای نکه به یک وزن بالاتر آمده بودم و تنها چند ماه برای مسابقات وقت داشتم، توانستم برنز بگیرم و دست پر برگردم. امسال اما با توجه به اینکه زمان بیشتری دارم، می‌توانم با آمادگی جسمانی بیشتری آماده حضور در مسابقات شوم و در صورت انتخاب توسط کادرفنی، هم جواب اعتمادشان را بدهم و هم رنگ مدالم را تغییر دهم.

محسن‌نژاد: به صلاح کادرفنی در مسابقات شرکت می‌کنم
 
مهدی محسن‌نژاد، فرنگی‌کار وزن ۶۰ کیلوگرم تیم ملی کشتی هم تصریح داشت: بعد از مسابقات جام تختی در اواخر سال گذشته اردوهای ما شروع شد و پس از آن به رقابت‌های قهرمانی آسیا اعزام شدیم. در این مسابقات از ناحیه دنده آسیب دیدم و مدال نقره گرفتم. پس از مصدومیتم، آقای بنا یک اردو به من استراحت دادند که پس از آن دوباره به اردوها اضافه شده‌ام. پس از این که آسیب دیدگی ‌ام به صورت کامل برطرف شد، تمریناتم را شروع می‌کنم تا در هر تورنمنت و مسابقه‌ای که کادرفنی صلاح بداند، شرکت کنم.
 
نجاتی: روی مسابقات جهانی تمرکز کرده‌ایم
 
علی‌رضا نجاتی، دیگر فرنگی‌کار وزن ۶۰ کیلوگرم تیم ملی هم در پایان گفت: اردوهای خوبی را پشت سر گذاشتم و حدود ۱۰ روز دیگر به تورنمنت تورلیخانوف قزاقستان اعزام می‌شویم. وضعیت بدنی‌مان خوب است، سرحال هستیم و امیدوارم بهترین نتیجه را کسب کنیم. با توجه به لغو بازی‌های آسیایی، روی مسابقات جهانی تمرکز کرده‌ایم و کار سخت‌تر شده و امیدوارم با عبور از چرخه انتخابی و انتخاب به عنوان ملی‌پوش، بهترین نتیجه را در صربستان به دست بیاورم.
 
انتهای پیام/

نظر شما