شناسهٔ خبر: 54114722 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ورود دادستاني تهران به موضوع ساماندهي وضعيت پاساژ علاءالدين

صاحب‌خبر -
ورود دادستاني تهران به موضوع ساماندهي وضعيت پاساژ علاءالدين
خبرگزاری آریا-ساماندهی وضعیت پاساژ علاءالدین، رفع مشکلات ترافیکی اطراف آن و پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات مرتبط با فعالیت این مکان تجاری با مطالبه گری از سازمان‌های مسئول در دستور کار دادستانی تهران قرار گرفته است.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمد خلیل زاده بیان کرد: با توجه به شکایات مکرر مردم به دادستانی کل کشور، حوزه ریاست قوه قضائیه و دادستانی تهران در رابطه با معضل ترافیک در اطراف پاساژ علاءالدین و مشکلات ناشی از فعالیت دست فروشان برای عبورو مرور مردم، ساماندهی وضعیت این پاساژ و رسیدگی به معضلات پیرامونی آن به طور جدی در دستور کار این دادسرا قرار گرفته است.
وی آمار بالای پرونده‌های قضایی مرتبط با پاساژ علاءالدین را یکی دیگر از علل ورود دادستانی به موضوع عنوان کرد و گفت: دست فروشان اطراف پاساژ علاءالدین علاوه بر سد معبر و ایجاد مانع در زمینه تردد مردم، مورد سوء استفاده قاچاقچیان و باند‌های فروش کالا‌های تقلبی قرار می‌گیرند و بعضاً با هدایت عواملی از داخل پاساژ موجب مغبون شدن خریداران می‌شوند و در همین رابطه پرونده‌های بسیاری در دادسرای ناحیه 11 تشکیل شده است.
سرپرست دادسرای ناحیه 11 تصریح کرد: سال گذشته حدود 300 فقره پرونده قضایی در رابطه با فروش گوشی‌های تقلبی در دادسرا تشکیل شده است.
وی ورود اقلام قاچاق را یکی دیگر از مشکلات مرتبط با این مرکز عمده عرضه گوشی تلفن همراه خواند و گفت: در حال حاضر با اجرای طرح رجیستری گوشی و تبلت امکان فروش اقلام قاچاق برای این کالا‌ها وجود ندارد، اما در مورد ملزومات وابسته به آن‌ها قاچاق در سطح گسترده‌ای وجود دارد و پرونده‌های کلانی در مراجع قضایی مفتوح است.
خلیل زاده با بیان اینکه در این مکان تجاری بیش از یک هزار واحد صنفی فعالیت می‌کنند که در هر کدام از آن‌ها حداقل دو یا سه نفر مشغول کار هستند؛ تأکید کرد: ساماندهی کسبه و کنترل مجوز‌های قانونی کسب و پیشگیری از فرار مالیاتی یکی دیگر از اهداف ورود دادستانی به موضوع است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ مرجع نظارتی بر فعالیت کسبه این پاساژ نظارت نمی‌کند، گفت: با توجه به مطالبات مردم و مشکلات موجود و در اجرای تاکیدات دادستان تهران مبنی بر نظارت بر بازار، احیای حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم، ساماندهی پاساژ علاالدین و رفع مشکلات مرتبط با آن در جلسه‌ای با حضور شهردار منطقه و نمایندگان سازمان‌های مسئول مورد بحث و تبادل نظر و اتخاذ تصمیم قرار گرفت.
معاون دادستان تهران ادامه داد: در این جلسه علاوه بر شهردار منطقه 11، مدیران و نمایندگان سازمان‌های امور مالیاتی، تعزیرات حکومتی، آتش نشانی، اتاق اصناف تهران، پلیس امنیت اقتصادی، پلیس امنیت، پلیس قاچاق کالا و ارز و سرکلانتر هشتم و سایر عوامل انتظامی ذی مدخل به بیان پیشنهادات و ارایه راهکار‌های عملی پرداختند و مقرر شد با تشکیل کارگروهی به ریاست دادسرا، وضعیت پاساژ علاءالدین و اقدامات دستگاه‌ها در خصوص ساماندهی آن به طور مستمر رصد و نظارت شود.
وی با اشاره به مشکلات ترافیکی ایجاد شده در محل، گفت: با توجه به اینکه پارکینگ‌های پاساژ علاءالدین قبلاً با موافقت شهرداری به انباری تغییر کاربری یافته‌اند، مقرر شد مالکان این مجموعه در شعاع 200 تا 250 متری آن، به احداث پارکینگ اقدام کنند.
خلیل زاده با اشاره به تدابیر ایمنی اتخاذ شده، اظهار کرد: سازمان آتش نشانی مکلف شد دستورالعمل ایمنی حفاظت از ساختمان را تدوین و در اختیار دادستانی و عوامل اجرایی قرار دهد.
وی افزود: ساماندهی پاساژ علاءالدین تا رفع کامل معضلات، با حضور نمایندگان سازمان‌های ذی مدخل به طور مستمر در دادسرای ناحیه 11 پیگیری خواهد شد.

نظر شما