شناسهٔ خبر: 54109187 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بهترین گوشی‌های سامسونگ

کمپانی سامسونگ هر ساله مدل‌های مختلفی از گوشی‌های موبایل را جهت خرید گوشی موبایل، روانه بازار می‌کند و سعی دارد با عرضه انواع مختلف گوشی‌های موبایل، بخش بزرگی از بازار موبایل را در اختیار بگیرد. به‌طور کلی شرکت سامسونگ گوشی‌های خود را در 5 سری متفاوتA ،M ، Note، S و Z عرضه می‌کند.

صاحب‌خبر -

کمپانی سامسونگ هر ساله مدل‌های مختلفی از گوشی‌های موبایل را جهت خرید گوشی موبایل، روانه بازار می‌کند و سعی دارد با عرضه انواع مختلف گوشی‌های موبایل، بخش بزرگی از بازار موبایل را در اختیار بگیرد. به‌طور کلی شرکت سامسونگ گوشی‌های خود را در 5 سری متفاوتA ،M ، Note، S و Z عرضه می‌کند.

سامسونگ در سری Z با رویکردی جنجالی، توانسته طرف‌داران خاص خودش را پیدا کند. سری نوت و سری اس گوشی‌های سامسونگ از پرطرف‌دارترین گوشی‌های موبایل در رده پرچم‌دار به‌شمار می‌روند. سری‌ A این کمپانی هم از پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار جهانی میان‌رده است. در ادامه به بررسی بهترین مدل‌ هر سری از گوشی‌های سامسونگ می‌پردازیم.

سری Z

جدیدترین مدل گوشی سری زد Galaxy Z Fold3 5G است که قیمت و خرید گوشی سامسونگ را با هیجان زیادی همراه کرده است. گلکسی Z فولد 3 در حالت بسته یک گوشی ۶.۲ اینچی است و در حالت باز به یک تبلت ۷.۶ اینچی تبدیل می‌شود. در کنار این طراحی جنجالی، ظرافت و سادگی قاب پشتی و پنل دوربین، بزرگترین شاخصه طراحی زد فولد 3 است.

پنل دوربین در این گوشی سامسونگ متشکل از سه لنز 12 مگاپیکسلی اصلی، اولتراواید و تله‌فوتو است. این گوشی موبایل دارای دو پنل نمایشگر است که هر دوی این نمایشگرها از نوع پنل داینامیک امولد هستند. نرخ نوسازی تصویر این نمایشگرها 120 هرتز بوده و هردو از قابلیت پخش HDR10+ هم پشتیبانی می‌کنند.

در بخش سخت‌افزار نیز سامسونگ به سراغ یکی از بهترین پردازنده‌های ساخت کوالکام یعنی اسنپ‌دراگون 888 5جی رفته است که باعث شده تا این گوشی موبایل سامسونگ تبدیل به یک مدل گیمینگ و همه‌فن‌حریف شود.

سری S

جدیدترین مدل گوشی سری S که اخیرا از آن رونمایی شد، Galaxy S22 Ultra است. کمپانی سامسونگ با حذف سری Note از خط تولید خود، این گوشی را شبیه به نوت 20 اولترا عرضه کرده تا طرف‌داران این گوشی در هنگام خرید اس 22 اولترا حس بهتری داشته باشند. این گوشی با داشتن ویژگی‌های سری نوت، از جمله قلم استایلوس لقب گران‌قیمت‌ترین گوشی سامسونگ در ایران را به خود اختصاص داده است. با این حال طرف‌داران پروپاقرص سامسونگ حاضرند چنین مبلغی را برای خرید گوشی سامسونگ S22 Ultra بپردازند.

وجود لنز 108 مگاپیکسلی اصلی و کیفیت بالای لنز 12 مگاپیکسلی اولترا واید و دو لنز 10 مگاپیکسلی تله فوتو پریسکوپی، دوربین این گوشی موبایل سامسونگ را به بهترین حد خود رسانده است. نمایشگر Dynamic AMOLED 2X بهترین بخش گوشی سامسونگ اس 22 اولترا است. این نمایشگر رزولوشن 1440 در 3200 پیکسل و نرخ نوسازی 120 هرتز و پشتیبانی از قابلیت +HDR10، تصویر به شدت باکیفیتی را به نمایش می‌گذارد.

گرچه می‌توان گفت پردازنده دوگانه این گوشی سامسونگ در دو نسخه‌ جهانی و اصلی، نقطه ضعف آن است. سامسونگ در نسخه جهانی اس 22 اولترا از اگزینوس 2200 و در نسخه اصلی که مخصوص امریکا، چین و کره جنوبی است، از اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 استفاده کرده است.

سری Note

سری نوت سامسونگ که زمانی برو بیایی برای خود داشت، اکنون از خط تولید سامسونگ حذف شده است. جدیدترین گوشی سری Note سامسونگ، گلکسی نوت 20 اولترا است که به دلیل داشتن قلم بی‌نظیر استایلوس، یا همان S Pen، طرف‌داران بی‌شماری در سراسر جهان داشته و لقب پرفروش را بخود اختصاص داده است.

این گوشی نیز مانند پرچم‌دار سری S سامسونگ، دارای پردازنده دوگانه است. در  نسخه آمریکا اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس و در نسخه جهانی پردازنده اگزینوس ۹۹۰ به‌کار رفته است. حافظه رم این گوشی سامسونگ ۱۲ گیگابایت بوده و دارای یک پنل ۶.۹ اینچی امولد با طراحی هول-پانچ است که از امتیاز IP68 نیز بهره می‌برد. در کل این گوشی موبایل یک گوشی قدرتمند محسوب می‌شود.

سری A

سری پرطرف‌دار بعدی، سری A سامسونگ است. گوشی‌های موبایل سری ای سامسونگ، در دسته میان‌رده قرار گرفته که همیشه جزو پرفروش‌های سامسونگ است. گوشی موبایل جدید گلکسی A53 به تازگی و در بهار 1401 معرفی شد. طراحی این گوشی سامسونگ، سادگی و زیبایی سال گذشته را حفظ کرده است، اما کمی متفاوت از قبل و در رنگ‌های آبی، سفید، مشکی و گلبهی قابل خریداری است.

صفحه‌نمایش گلکسی A53 سامسونگ از ﻧﻮع سوپر امولد است. نرخ نوسازی این نمایشگر 120 هرتز بوده و با گوریلا گلس 5 محافظت شده که با قابلیت Eye Comfort Shield نور آبی را کاهش می‌دهد.

سامسونگ در قسمت پردازنده گوشی هوشمند ای 53، از پردازنده قدرتمند اگزینوس 1200 با ضخامت 8 نانومتر استفاده کرده که در دنیای اندروید از کیفیت فوق العاده بالایی از نظر ساخت و کارکرد برخوردار هستند.

پنل 4گانه دوربین A53 از یک لنز اصلی 64 مگاپیکسلی، لنز فوق عریض 12 مگاپیکسلی با پوشش 123 درجه، لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی و در نهایت یک سنسور تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی تشکیل شده است.

نظر شما