شناسهٔ خبر: 54105230 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

۱۳ گروه جهادی بانوان طلبه در سراسر استان یزد فعالیت دارند

حوزه/معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد از فعالیت ۱۳ گروه جهادی بانوان طلبه یزدی در سراسر استان یزد خبر داد.

صاحب‌خبر -

خانم مریم حسن پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، با تقدیر از بانوان طلبه جهادی، اظهار کرد: حوزه علمیه خواهران استان یزد دارای ۱۳ گروه جهادی متشکل از بانوان حوزوی است که در سامانه اطلس جهادی به ثبت رسیده‌ است.

وی، مدارس دارای گروه های فعال جهادی را شامل مدارس علمیه خواهران حضرت زهرا سلام‌الله علیها احمدآباد، فاطمة الزهرای اردکان، فاطمیه(س) اشکذر، حضرت خدیجه (س)بهاباد، کوثر خاتم، ریحانة الرسول یزد، زینب کبرا(س) یزد، حضرت زینب(س) یزد، سیدالشهدا(ع) یزد، معصومیه(س) یزد، الزهرا(س) مهریز، حضرت زهرا(س) میبد، و حضرت نرجس محمدآباد برشمرد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد، یزد، خاطرنشان کرد: سه گروه جهادی دیگر نیز در منطقه احمدآباد اردکان، یک گروه ۱۵ ‌نفره در میبد و یک گروه ۱۹ نفره در یزد زیر نظر مجموعه مرکز خدمات حوزه های علمیه یزد فعالیت دارند.

حسن پور ادامه داد: فعالیت‌های گروه‌های جهادی در دو بخش مقطعی و مستمر است که بخش مقطعی به دو بخش «مناسبتی» و «حوادث ناگوار» تقسیم می شود.

وی اظهار کرد: در فعالیت های بخش مناسبتی به طور مثال بانوان جهادگر در مناسبت‌های میلاد یا شهادت ائمه اطهار علیهم السلام از جمله دهه ولایت، دهه کرامت و یا محرم و صفر به مناطق محروم و محلات محروم شهر می‌روند و در آنجا فعالیت‌ها و خدمات رایگان برای بانوان و دختران آن مناطق انجام می‌دهند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد، اضافه کرد: بانوان جهادگر در مناسبت ها مراسم را به میزبانی حسینیه ها، پایگاه های بسیج یا مساجد برای مردم برگزار می کنند و از مردم برای حضور در مراسم دعوت می کنند.

حسن پور، اهم برنامه های مراسم مناسبتی را شامل سخنرانی، مداحی، برگزاری مسابقات برای شرکت کنندگان، اهدای جایزه و پذیرایی اعلام کرد و افزود: بانوان جهادگر به بانوان سالخورده مناطق محروم سر می‌زنند و اگر نیاز باشد منازل آن‌ها را مرتب می‌کنند و یا به خانم های باردار و شیرده غذای سالم و مقوی می‌دهند.

وو، یکی دیگر از فعالیت بانوان طلبه در مناطق محروم را تدریس برای دختران دانش آموز اعلام کرد و ادامه داد: در زمینه فعالیت های گروه های جهادی در حوادث ناگوار می‌توان به کمک به مردم در حوادث طبیعی و یا در ایام شیوع کرونا اشاره کرد.

حسن پور اظهار کرد: بانوان جهادی در ایام کرونا خدمات ماندگاری را برای مردم انجام دادند و از جمله این خدمات دوخت ماسک، دوخت گان، تهیه لوازم بهداشتی و ضدعفونی، نگهداری بیماران کرونایی در دوره نقاهت و پرستاری از آن‌ها، تدفین و تغسیل اموات کرونایی به شمار می رود.

وی، بیان کرد: در مورد کمک‌های مؤمنانه که امام خامنه ای تأکید فرمودند، بانوان جهادگر در همه استان بسته‌های معیشتی تهیه می‌کردند که همچنان در مناسبت های مذهبی نیز تداوم دارد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد، از تشکیل گروه های فعال جهادی در فضای مجازی خبر داد و افزود: بانوان جهادگر به تولید آثار در فضای مجازی می پردازند.

حسن پور ادامه داد: از دیگر فعالیت های گروه های جهادی بانوان در فضای حقیقی حضور در مدارس آموزش‌وپرورش، خوابگاه دانشجویان و مجالس بانوان است که خدمات فرهنگی از جمله مشاوره مذهبی، پاسخ گویی به سئوالات شرعی، تصحیح قرائت نماز، سخنرانی، انتقال آموزه‌های اخلاقی و دینی را ارائه می دهند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

نظر شما