شناسهٔ خبر: 54104586 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

تولیت آستان قدس رضوی:

اعتماد مردم کارکرد هلال‌احمر را ارتقا می‌بخشد

حجت‌الاسلام «مروی» گفت: اعتماد مردم به هلال‌احمر بزرگ‌ترین پشتوانه و مهم‌ترین سرمایه برای این جمعیت است که باید حفظ و تقویت شود؛ اگر اعتماد مردم سلب شود از کارکرد این جمعیت کاسته خواهد شد و یکی از راه‌های مهم در حفظ اعتماد مردم حسابرسی‌های دقیق و مراقبت از زیرمجموعه‌هاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام‌ «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی در گردهمایی جمعیت هلال‌احمر استان خراسان رضوی که امروز هم‌زمان با ایام یکصدمین سالگرد تأسیس این جمعیت در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد، فعالیت‌های هلال‌احمر در یاری‌رسانی به مردم را کاری اسلامی و انسانی دانست و اظهار داشت: دین اسلام تنها منحصر به رابطه بندگان با خداوند نبوده و تنها ارتباط انسان با خداوند تأمین‌کننده خوشبختی و قرب الی الله نیست؛ انسان در برابر دیگر بندگان خداوند نیز وظایفی دارد.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان تنها ماه مناجات و انجام اعمال عبادی نیست، به فلسفه پرداخت فطریه در عید فطر اشاره و عنوان کرد: مستحبات فراوانی برای عید فطر وارد شده اما خداوند در پایان ماه رمضان پرداخت فطریه را واجب کرده است؛ زیرا می‌خواهد یک ماه تعبد و بندگی بندگان را با کمک و دستگیری از نیازمندان به اوج خود برساند و اهمیت کمک به نیازمندان را به امت اسلامی نشان دهد.

تولیت آستان قدس رضوی کمک به نیازمندان را سیره ائمه اطهار (ع) دانست و عنوان کرد: رسیدگی به محرومان و احسان پذیران همواره در رأس برنامه‎های حضرات معصومین (ع) بوده و هیچ‌گاه کسی از درب خانه آن حضرات ناامید بازنگشته است، و اگر کسی طلب نیاز به آن‌ها می‌کرد در حد مقدورات نیاز او را برطرف می‎کردند.

مروی در ادامه به خدمات جمعیت هلال‌احمر اشاره کرد و گفت: امروز به برکت نظام مقدس اسلامی هلال‌احمر نهادی مردمی، خدمتگزار و در خدمت مردم و آسیب‌دیدگان و احسان‌جویان است که با همراهی مردم، امدادرسانی‌های آن گسترش قابل توجهی یافته است.

وی با اشاره به تحولات مثبت در جمعیت هلال‌احمر پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: پیش از انقلاب این جمعیت بیشتر جنبه تشریفاتی داشت و با مردم ارتباطی نداشت، اما پس از انقلاب مردم با این جمعیت همراه شدند و در حوادث مختلف با هماهنگی‌های خوبی که میان هلال‌احمر، مردم و دستگاه‌های مختلف شکل گرفت، اتفاقات مبارک و درخشانی رقم خورد.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به سیل سال‎های اخیر در استان‎های خوزستان، گلستان و سیستان و بلوچستان، ابراز داشت: در این حوادث هلال‌احمر، مردم و مسئولان با تمام توان به کمک حادثه دیدگان شتافتند و خدمات امدادی، بهداشتی و درمانی بسیار خوبی را برای تسکین آلام آسیب دید‌گان ارائه کردند، این همراهی و همدلی نعمت بسیار بزرگی بوده و از توصیه‌های اسلام است.

مروی با بیان اینکه فرصت خدمت‌رسانی به مردم برای اعضای هلال‌احمر یک توفیق الهی است، خاطرنشان کرد: در حوادث طبیعی بسیاری از خانواده‌های آبرومند دچار مشکل و نیازمند کمک می‌شوند و بسیار مهم است که کمک‌ها و امدادرسانی‎ها به اقشار آسیب‎دیده در کمال احترام و با حفظ کرامت انسانی انجام شود.

وی گفت: در امدادرسانی‌ها به نیازمندان باید از آبرو و کرامت آن‎ها مراقبت شود، مبادا امدادرسانی با نگاه ترحم‌انگیز و تحقیرآمیز صورت پذیرد؛ کمک به مردم از توفیقات الهی و نعمت‌های خداوند است که باید آن را قدر دانست.

مروی در بخش پایانی سخنان خود به اهمیت پاک‌دستی، فسادستیزی و قانون‌مداری اشاره کرد و بیان داشت: اعتماد مردم به هلال‌احمر بزرگ‌ترین پشتوانه و مهم‌ترین سرمایه برای این جمعیت است که باید حفظ و تقویت شود؛ اگر اعتماد مردم سلب شود از کارکرد این جمعیت کاسته خواهد شد و یکی از راه‌های مهم در حفظ اعتماد مردم حسابرسی‌های دقیق و مراقبت از زیرمجموعه‌هاست.

انتهای پیام/

نظر شما