شناسهٔ خبر: 54098881 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

چهار فینال تا پایان روزهای جهنمی

آماده‌باش حسین‌خانی به کرمانی‌ها؛ سلام لیگ برتر

هافبک جنگجوی سابق، اکنون در قامت منجی به دنبال پایان دادن به حسرت نارنجی‌پوشان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، تیمی که پیش از این توانسته بود حضور در لیگ قهرمانان آسیا را هم تجربه کند، مدت‌هاست که در لیگ دسته اول تلاشی نافرجامی را برای بازگشت به سطح اول فوتبال ایران دنبال کرده و هر بار به دلایلی در این راه ناکام مانده بود.
روزهای خوب و تلخ برای مس کرمان فاصله‌اش کمتر از یک سال بود. آنها در سال 92 موفق شدند به عنوان ششم جدول دست یابند و فصل بعد اما در اتفاقی تلخ با شکست در پلی‌آف مقابل استقلال خوزستان راهی لیگ آزادگان شدند. اکنون هشت سال از سقوط مس کرمان گذشته و هر بار آنها فصل را با یک امیدواری بزرگ و حتی هزینه‌های بالا به امید بازگشت دنبال کردند و عایدی جز ناکامی و ناامیدی برای این تیم و هوادارانش به‌همراه نداشته است.

مس کرمان فصول اخیر را هرچند با عناوین تک رقمی و حضور در جمع مدعیان پشت سر گذاشته بود اما هر بار در یک قدمی بازگشت چیزی جز حسرت نصیب خود ندید. اما اکنون حال و هوای کرمان با طعم صعود و امید بزرگی همراه است.

جوان 18 ساله‌ای که در سال 81 موفق شده بود با جسارت بزرگ خود در دقایق پایانی با گلزنی‌اش مس را از سقوط به دسته دوم نجات دهد، اینبار در دومین تجربه مربیگری‌اش یک چالش بزرگ را در حال به پایان رساندن است.

قصه مشترک مس کرمان و فرزاد حسین خانی از سال 81 استارت خورد و اکنون به نظر می‌رسد در فاصله چهار هفته مانده به پایان فصل و بعد از دو دهه قرار است یک اتفاق شیرین دیگر را برای کرمانی‌ها شکل دهد. هافبک جنگنده و جسوری که در سال 88 با درخشش خود با بازوبند کاپیتانی این تیم، مس کرمان را به افتخار بزرگ دیگری برساند و کویرنشینان برای اولین بار صعود به لیگ قهرمانان را هم چشیدند.
داستان مس و فرزاد حسین خانی نقطه‌های تلخی هم داشت. از سقوط به لیگ آزادگان تا جدایی کوتاه مدت. هافبک متعصب مس اما ترجیح داد در آن مقطع یک فصل دور از میادین بماند اما پیشنهادات جالب توجهی که داشت را بی جواب بگذارد. اتفاقی که باعث شد او به پاس این وفاداری قابل توجه بار دیگر در فصل بعدی به تیم بازگردد.

حسین‌خانی اما اولین تجربه رسمی مربیگری‌اش را در سال 97 پشت سر گذاشت و در هشت هفته پایانی لیگ به عنوان بازیکن و مربی کار را در این تیم دنبال کرد و در نهایت در بازی با بادران خداحافظی رسمی‌اش از بازی را اعلام کرد. او اما برخلاف تصورات در فصل بعدی کار مربیگری را در این تیم تجربه نکرد اما این مساله هم باعث ناامیدی او نشد و با حضور در کلاس‌های مربیگری کنفدراسیون به دنبال برطرف کردن موانعی بود که او را از مس کرمان دور می‌کند.
فرزاد با مس نوین به عنوان تیم دوم مس کرمان کار مربیگری را در لیگ دسته دوم استارت زد و البته بدشانس بود که فشردگی قدرت‌ها در این گروه، او را در هفته پایانی از صعود مستقیم به لیگ آزادگان و دسته اول دور کرد. اما کرمانی‌ها که از هزینه‌های زیاد و اعتماد به نام‌های بزرگ ناامید شده بودند، اینبار یک ریسک بزرگ را پذیرفتند. "بازگشت نارنجی وفادار کویر" به مس کرمان و اینبار در قامت سرمربی. فرزاد هم اینبار باتجربه‌تر و پخته‌تر حتی نسبت به دوران بازی‌اش کار را استارت زد و با در اختیار گرفتن تیمی با ساختار فنی مناسب در همه جهات، برای پایان دادن به حسرت هشت ساله اعلام آمادگی کرد.

مس کرمان اکنون در پایان سی‌امین بازی خود در این فصل و در شرایطی که 4 بازی دیگر باقی مانده است، با نزدیک‌ترین مدعی صعود اختلاف هشت امتیازی شکل داده و در بدبینانه‌ترین حالت نیاز به چهار امتیاز از این چهار بازی برای صعود نیاز دارد. استقلال خوزستان، شهرداری آستارا، پارس جنوبی جم و خیبر خرم آباد. چهار ماراتنی که پیش روی فرزاد حسین خانی و سربازان او قرار دارد تا مس کرمان را بار دیگر به لیگ برتر بازگردانند. هواداران این تیم ثانیه به ثانیه سال‌هایی که دور از لیگ برتر بودند را به خاطر دارند و ثانیه به ثانیه چهار بازی باقی مانده را با آرزوی پایان روزهای جهنمی خود در لیگ آزادگان دنبال خواهند کرد؛ چرا که به فرمانده خود کاملا ایمان دارند و در تمام خیابان‌های شهر قرار جشن بازگشت به لیگ برتر را گذاشته‌اند.

عکس: امیرحسین خیرخواه

نظر شما