شناسهٔ خبر: 54097228 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

اظهارات عجیب مقام ارشد طالبان که تحت تعقیب آمریکا است | آمریکا را دشمن نمی‌دانیم!

سراج‌الدین حقانی وزیر کشور طالبان می‌گوید که به آمریکا مثل یک دشمن نگاه نمی‌کند و در آینده با آن کشور روابط خوبی برقرار خواهد کرد. این در حالی است که امریکا برای اطلاعات مربوط به حقانی ۱۰ میلیون دلار جایزه تعیین کرده‌ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری‌آنلاین، ایسنا به نقل از افق نیوز نوشت: سراج‌الدین حقانی در مصاحبه‌اش با رسانه امریکایی سی‌ان‌ان گفته‌ است که پس از تسلط طالبان بر کابل، روابط طالبان و آمریکا تغییر کرده و اینک این گروه در تلاش داشتن روابط دیپلماتیک با آمریکاست.

وی تأکید کرده که «در حال حاضر ما به آمریکا به‌عنوان دشمن نگاه نمی‌کنیم و بارها و بارها درباره دیپلماسی صحبت کرده‌ایم.»

حقانی در حالی از تغییر موضع در برابر آمریکا و تلاش برای بهبود روابط با این کشور سخن می‌گوید که او هنوز در فهرست افراد تحت تعقیب پلیس فدرال ایالات متحده است و برای بازداشت او ۱۰ میلیون دلار جایزه تعیین شده‌ است.

حقانی در ابتدای بازگشت به کابل و در اختیار گرفتن سکان هدایت وزارت کشور تا مدت‌ها در انظار عمومی ظاهر نمی‌شد، در نشست‌های رسمی، صورت خود را می‌پوشاند و با خود سلاح حمل می‌کرد. او اما از چندی بدین‌سو در ملأ عام ظاهر می‌شود. مشخص نیست که این تصمیم در توافق پنهانی میان آمریکا و شبکه حقانی صورت گرفته یا خیر. آمریکا تاکنون هیچ تلاشی برای اقدام علیه حقانی انجام نداده‌ است.

نظر شما