شناسهٔ خبر: 54076063 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اواخر هفته جاری پایان فصل ۱۴۰۰ مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس

گنبدکاووس - ایرنا - رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس گفت: فصل ۱۴۰۰ مسابقات اسبدوانی این شهرستان که از ۱۵ آبان پارسال شروع شد در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری با برگزاری هفته بیست و چهارم این رخداد ورزشی به پایان می‌رسد.

صاحب‌خبر -

بهروز نیازی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای این هفته مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه - زمستانه  و بهاره گنبدکاووس در مجموعه سوارکاری این شهرستان  ۱۴۰ راس اسب از نژادهای "ترکمن، دوخون و تروبرد" توسط مالکان آنها نام نویسی شدند.

وی اضافه کرد: کمیته برگزاری مسابقات اسبدوانی شهرستان برای صاحبان، مربیان و چابکسواران اسب‌های برتر هفته بیست و چهارم و پایانی این رویداد ورزشی که در ۱۴ کورس به مسافت‌های هزار، ۱۲۰۰ و ۱۶۰۰ متری برگزار خواهد شد، در مجموع مبلغ هشت میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریال جایزه نقدی پیش بینی کرد.

نیازی بیان داشت: در روز نخست این هفته یعنی پنجشنبه در چهار دور هزار متری و سه دور هزار و ۲۰۰ متری برگزار می‌شود، ۷۲ راس اسب ثبت نام شدند که با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

به گفته وی کمیته برگزاری مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه - زمستانه و بهاره گنبد برای اسب‌های برنده اول تا سوم روز نخست هفته بیست و چهارم در مجموع مبلغ ۲ میلیارد و ۶۵۹ میلیون ریال جایزه نقدی پیش بینی کرد.

رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس ادامه داد: در روز دوم و پایانی مسابقات این هفته نیز که جمعه ۳۰ اردیبهشت برگزار خواهد شد، ۶۸ راس اسب نام نویسی شده در هفت کورس شامل یک دور هزار متری، چهار دور هزار و ۲۰۰ متری و ۲ دور هزار و ۶۰۰ متری باهم به رقابت خواهند پرداخت.

نیازی افزود: کمیته برگزاری مسابقات اسبدوانی گنبد برای اسب‌های برنده اول تا سوم روز دوم و پایانی هفته بیست و چهارم و پایانی این مسابقات هم در مجموع پنج میلیارد و ۵۳۱ میلیون ریال جایزه نقدی پیش بینی کرده است.

به گفته وی، به سبب وضعیت رنگ آبی شیوع کرونا در گنبدکاووس حضور تماشاگران برای دیدن مسابقات اسبدوانی هفته پایانی فصل ۱۴۰۰ با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بلامانع است.

نیازی اضافه کرد: مطابق تقویم فدراسیون سوارکاری کشور و هیات سوارکاری گلستان، شهرستان بندرترکمن مقصد بعدی برگزاری مسابقات اسبدوانی در این استان شمالی خواهد بود.

وی تصریح کرد: تاکنون هیات سوارکاری بندرترکمن آمادگی خود را برای برگزاری مسابقات اسبدوانی اعلام نکرده است که درصورت عدم آمادگی آنها، هیات سوارکاری گنبدکاووس آمادگی خود را برای ادامه مسابقات اسبدوانی اعلام کرده است.

به گفته رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس، طی چند روز آینده برگزاری یا عدم برگزاری مسابقات اسبدوانی در یکی از این ۲ شهرستان مشخص که متعاقب آن به علاقمندان اطلاع رسانی خواهد شد.

 مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق قلا و بندرترکمن این استان برگزار می‌شود.

نظر شما