شناسهٔ خبر: 54075909 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

ماجرای صف‌های طولانی نان در تبریز؛

دولت، مردم یا نانوایی‌ها مقصرند؟

این روزها برخی مشکلات باعث شده تا نانوایی‌ها ساعت پخت خود را کاهش داده و مردم در صف‌های نان گرفتار شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گروه اقتصادی آناج: نزدیک به دو هفته است که صف‌های نان در تبریز باعث گلایه مردم شده و آنها از مسئولین می‌خواهند تا هرچه زودتر به این وضعیت سامان دهند اما دلیل این صف‌ها چیست و چرا فروش نان مانند روند سابق نیست؟

در هفته‌های گذشته اعلام شد که آرد از این پس به کارخانجات و اصناف به قیمت آزاد تحویل داده خواهد شد و دیگر خبری از آرد یارانه‌ای نیست اما نانوایی‌ها شامل این موضوع نیستند و به مانند گذشته تمام نانوایی‌های دارای سهمیه آرد به قیمت یارانه‌ای آرد دریافت خواهند کرد اما همین موضوع باعث مشکلات در سطح شهر شد.

در حالیکه به گفته پرنیان، رئیس سازمان صمت استان تنها ۸۱ نانوایی آزادپز در استان وجود دارند از زمان اعلام خبر آزاد شدن قیمت آرد بسیاری از نانوایی‌های سطح شهر ساعات پخت خود را کم کرده‌اند و از سوی دیگر تقاضا برای خرید هم افزایش یافته است.

بسیاری از نانوایی‌ها در سطح شهر تنها دو یا سه ساعت پخت می‌کنند در حالیکه به گفته مسئولین سهمیه آرد آنها تامین شده است و همین نانوایی‌ها هم به هر خریدار تعداد مشخص و البته کمتر از نیاز نان می‌فروشند و در این میان ظاهرا بسیاری از آنها هم ترسی از نظارت ندارند.

حلقه گمشده در این میان اعتماد مردم به مسئولین است که علی رغم اعلام آنها در خصوص عدم کمبود همچنان به دنبال خرید بیشتر هستند و دومین موضوع نظارت‌های گستته و مقطعی و عدم برخورد با محتکرین قوت غالب مردم است، که به چنین وضعیتی دامن می‌زنند.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما