شناسهٔ خبر: 54075868 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مرکز سرشماری فلسطین اعلام کرد:

جمعیت فلسطینیان از سال ۱۹۴۸ تاکنون ۱۰ برابر بیشتر شده است

تهران – ایرنا – مرکز سرشماری فلسطین اعلام کرد: شمار جمعیت فلسطینیان پس از گذشت ۷۴ سال از سالروز نکبت که طی آن بسیاری از فلسطینیان در سال ۱۹۴۸ میلادی از خانه و کاشانه و سرزمین آبا و اجدادی خود اخراج و آواره شدند، ۱۰ برابر بیشتر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری "عربی ۲۱ "، مرکز سرشماری فلسطین در آخرین گزارش خود آورده است: علیرغم آواره شدن بیش از ۸۰۰ هزار فلسطینی در سال ۱۹۴۸ و کوچ اجباری بیش از ۲۰۰ هزار فلسطینی به کشورهای همسایه به ویژه اردن پس از جنگ ژوئن ۱۹۶۷ میلادی، شمار فلسطینیان به طور کلی در جهان در اواخر سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۱۴ میلیون نفر رسید که تقریبا نیمی از آنان یعنی هفت میلیون نفر در سرزمین فلسطین ساکن هستند.

در این گزارش آمده است: ارزیابی جمیعتی حکایت از آن دارد که در پایان ۲۰۲۱ شمار ساکنان کرانه باختری از جمله بیت المقدس سه میلیون و دویست هزار نفر و نوار غزه تقریبا دو میلیون و یکصد هزار نفر بوده است. جمعیت ساکنان فلسطینی شهر بیت المقدس در اواخر سال ۲۰۲۱ تقریبا به ۴۷۷ هزار نفر رسیده است.

مرکز سرشماری فلسطین همچنین اعلام کرد که فلسطینیان ۴۹.۹ درصد ساکنان اراضی اشغالی فلسطین و صهیونیستها ۵۰.۱ درصد را تشکیل می دهند.

این مرکز در گزارش خود آورده است: پرونده های ثبت شده توسط آژانس امدادرسانی و کاریابی ویژه پناهندگان فلسطینی "آونروا" در دسامبر ۲۰۲۰ میلادی شمار آوارگان و پناهندگان فلسطینی در سراسر جهان را تقریبا شش میلیون و چهارصد هزار نفر عنوان کرده است.

براساس این گزارش، ۲۸.۴ درصد جمعیت یاد شده به طور رسمی در ۵۸ اردوگاه متعلق به آژانس آنروا بسر می برند. از این تعداد اردوگاه، 10 اردوگاه در اردن، ۹ اردوگاه در سوریه، ۱۲ اردوگاه در لبنان، ۱۹ اردوگاه در کرانه باختری و ۸ اردوگاه در نوار غزه قرار دارند. این درحالی است که تاکنون شماری از پناهندگان فلسطینی توسط آژانس آنروا ثبت نام نشده اند.

۱۴۸۷

نظر شما