شناسهٔ خبر: 54075855 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

قیمت بیمه شخص ثالث دانا در ۱۴۰۱ + جدول تخفیف

در این مقاله به بررسی شرکت بیمه دانا می‌پردازیم و نرخ بیمه شخص ثالث دانا را بررسی می‌کنیم. به طوری که در پایان این متن به خوبی با این مفهوم آشنا شده باشید.

صاحب‌خبر -

مزایای شرکت بیمه دانا چیست؟ چرا بیمه شخص ثالث دانا را انتخاب کنیم؟ انواع بیمه ماشین دانا کدام است؟ نرخ پایه بیمه شخص ثالث دانا در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟ امروزه اتومبیل، نقش مهمی در حمل و نقل درون شهری و برون شهری پیدا کرده است و تقریباً اقشار مختلف از آن استفاده می‌کنند. از طرفی حوادث رانندگی و جاده‌ای خبر نمی‌کند. این مسأله باعث شده تا بیمه اتومبیل از ویژگی خاصی برخوردار گردد. در این مقاله به بررسی شرکت بیمه دانا می‌پردازیم و نرخ بیمه شخص ثالث دانا را بررسی می‌کنیم. به طوری که در پایان این متن به خوبی با این مفهوم آشنا شده باشید.

با شرکت بیمه دانا بیشتر آشنا شوید

شرکت بیمه دانا به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های خصوصی بیمه، در خرداد ماه سال ۱۳۵۳ با مشارکت بیمه Commercial Union انگلیس تأسیس شد. در سال ۱۳۷۵ بیمه دانا، به دلیل محدودیت حوزه فعالیت و نبود امکان رقابت با سایر شرکت‌های بیمه، اجازه فعالیت در تمامی حوزه‌های بیمه‌ای را از مجلس شورای اسلامی دریافت کرد.

در واقع عملاً از ابتدای سال ۱۳۷۶ فعالیت‌های عمومی این بیمه آغاز گردید. بیمه دانا به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های بیمه‌ای کشور، دارای ۷۷ شعبه، ۲۴۴۲ نمایندگی و ۲۷۶ نمایندگی فروش ویژه بیمه عمر است.

یکی از مهمترین اهداف این شرکت در سال جدید، تأمین انتظارات ذینفعان، کارکنان، سهامداران و بیمه‌گزاران است. بیمه دانا، ۷/۷ درصد بازار بیمه را با تولید ۸۶۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ در اختیار دارد. این بیمه رشد ۱۶۵ درصدی در شاخص فروش را طی ۲۹ روز ابتدای سال ۱۴۰۱ بدست آورده است.

قیمت بیمه شخص ثالث دانا در ۱۴۰۱ + جدول تخفیف

مزایای بیمه دانا چیست؟

شرکت بیمه دانا، از سوی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به عنوان بیمه‌گر حرفه‌ای و با اخلاق شناخته شده است. افزایش روزافزون مشتریان بیمه دانا، نشانگر توانایی این شرکت در اطمینان بخشی به تولیدکنندگان، صنعت‌کاران و در نهایت سهامداران است.

این شرکت حدود نیم قرن است که در حوزه خدمات بیمه‌ای فعالیت می‌کند و از نظر ارائه بیمه نامه‌های مختلف رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. بیمه دانا در بین شرکت‌های بیمه دارای بالاترین رتبه رضایت مشتریان است. این بیمه بر اساس آمار بیمه مرکزی، از سطح توانگری بالایی برخوردار است و در سال گذشته رتبه اول را به خود اختصاص داده است. در واقع این شرکت در پرداخت خسارت به بیمه‌گزاران، عملکرد بسیار خوبی دارد.

انواع بیمه ماشین دانا کدامند؟

در حال حاضر بیمه‌های مرتبط با اتومبیل به سه دسته بیمه شخص ثالث، بیمه حوادث راننده و بیمه بدنه تقسیم می‌شوند.

بیمه شخص ثالث دانا، خسارت­هایی را که شما در هنگام تصادف به دیگران وارد می‌کنید، اعم از آسیب جانی یا خسارت مالی، پوشش می‌دهد. در حال حاضر بیمه‌های شخص ثالث اتومبیل به دو دسته بیمه شخص ثالث و بیمه حوادث راننده تقسیم می‌شوند.

بیمه حوادث راننده دانا، که به نوعی بیمه اجباری در کنار بیمه شخص ثالث است، خسارت‌های جانی رانند مقصر در تصادف را پوشش می‌دهد.

در بیمه بدنه، شرکت بیمه هزینه‌های مالی اتومبیل شخص مقصر را تا سقف پوشش‌های انتخابی پرداخت می‌کند.

نرخ پایه قیمت بیمه ثالث دانا در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟

بیمه شخص ثالث هزینه‌های صدمات راننده دیگر را در صورتی که شما مسئول تصادف اتومبیل تشخیص داده شوید، پرداخت می‌کند. هزینه بیمه شخص ثالث به میزان پوششی که خریداری می‌کنید بستگی دارد، اما افزودن سقف تعهدات مالی بیشتر به بیمه نامه شخص ثالث خودرو، اغلب ارزان‌تر از پرداخت خسارت ناشی از تصادف می‌شود.

هر سال سازمان بیمه مرکزی یک نرخ پایه برای بیمه شخص ثالث تمامی شرکت‌های بیمه تعیین می‌کند. در سال ۱۴۰۱ این نرخ پایه، افزایش ۲۱ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ داشته است. از طرفی نرخ دیه انسان کامل در ماه حرام، معادل ۱۰۰ شتر و مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۱ است. که مبنای پرداخت خسارت‌های جانی در تصادفات قرار می‌گیرد.

در سال جدید برای تعهدات پوشش پرداخت خسارت مالی بیمه شخص ثالث دانا، حداقل مبلغ ۲۰ میلیون تومان و حداکثر ۲۰۰ میلیون تومان تعیین گردید. با توجه به این عوامل نرخ پایه قیمت بیمه ثالث دانا در سال ۱۴۰۱ برای هر خودرو مشخص می‌شود.

برای استعلام و خرید بیمه شخص ثالث دانا از طریق لینک زیر وارد شوید.

https://www.azki.com/car-insurance/third-party-insurance

 

قیمت بیمه شخص ثالث دانا در ۱۴۰۱ + جدول تخفیف

 

جدول تخفیف بیمه شخص ثالث دانا در سال ۱۴۰۱ چگونه است؟

شرکت بیمه دانا، به منظور تشویق بیمه‌گزاران به رانندگی بی‌خطر، به ازای هر سالی که از پوشش بیمه خود استفاده نکرده باشند، به هنگام تمدید بیمه‌نامه شخص ثالث تخفیف می‌دهد.

این بیمه، میزان تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث را بر اساس جدول زیر در سال ۱۴۰۱ اعمال می‌کند.

جدول درصد تخفیف عدم خسارت بیمه ثالث دانا

سال تخفیف

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

درصد تخفیف

5%

10%

15%

20%

25%

30%

35%

40%

45%

50%

55%

60%

65%

70%

 

 

 

خرید آنلاین بیمه شخص ثالث با ازکی

همانطور که در متن بالا مطالعه کردید، در هنگام تصادف، راننده‌ای که آسیب جانی یا مالی دیده است، از شرکت بیمه شخص ثالث راننده که مسئول بوده است، خسارت مطالبه می‌کند. اگر شما تحت پوشش بیمه شخص ثالث باشید، بیمه‌گر خسارت را تا سقف بیمه شما تسویه خواهد کرد. اما اگر پوشش خسارت کافی برای بیمه ثالث نداشته باشید، ممکن است با هزینه‌های زیادی مواجه شوید. شما می‌توانید با مراجعه به سایت ازکی به مقایسه آسان و انتخاب از بین شرکت‌های مختلف بیمه بپردازید. خرید آنلاین بیمه این مزیت را برای شما دارد که با صرفه‌جویی در وقت خود در هر زمان و مکان می‌توانید اقدام به خرید بیمه شخص ثالث دانا کنید. ‌امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله شما را با اهمیت خرید بیمه ثالث دانا آشنا کرده باشد.

 

نظر شما