شناسهٔ خبر: 54075606 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رونمایی از اثری جدید در موسیقی ایرانی/«سرو خرامان» روایتی براساس اشعار مولانا

تهران- ایرنا- آلبوم موسیقی «سرو خرامان» به آهنگسازی حمیدرضا عرب و خوانندگی علی اصغر و حمیدرضا اسماعیلی روایتی براساس اشعار مولانا رونمایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، آلبوم موسیقی سرو خرامان در دستگاه همایون و براساس اشعاری از مولانا و فیض کاشانی ساخته شده است. این آلبوم شامل چند قطعه ضربی و چهارمضراب و همچنین قطعات آوازی در مایه شوشتری است.

آهنگساز این آلبوم حمیدرضا عرب از نوازندگان نی و از شاگردان استاد محمدعلی کیانی‌نژاد است. او آهنگسازی و تنظیم این اثر را بر مبنای موسیقی اصیل ایرانی انجام داده است.

همچنین علی اصغر و حمیدرضا اسماعیلی خوانندگان آلبوم موسیقی سرو خرامان هستند. مراحل ضبط این آلبوم در استودیو پژواک و با صدابرداری یاسر فلاح‌پور انجام شده است.

نوازندگی آلبوم سرو خرامان را اعضای گروه دل و جان برعهده داشته‌اند که اسامی آنها به این شرح است: حمیدرضا عرب نوازنده نی، سیدامیرمهدی مفیدمقدم نوازنده بربط، کوروش حجازی آزاد نوازنده تنبک، علی عرب نوازنده نی، صائب کاکاوند نوازنده تار، مهدی مرتضایی نوازنده سنتور، نیما حدادی نوازنده دف و میلاد مرادی نوازنده کمانچه.

آلبوم موسیقی سرو خرامان از سوی موسسه فرهنگی هنری آوای مهربانی منتشر می‌شود و مراسم رونمایی از این اثر چهارشنبه(۲۸ اردیبهشت) از ساعت ۱۵ در سالن آمفی تئاتر سرای محله جماران - منطقه جماران برگزار خواهد شد.


 

نظر شما