شناسهٔ خبر: 54075344 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

معاون مطبوعاتی: با وجود صدها واحد روابط عمومی، همچنان با چالش اقناع افکار عمومی در کشور مواجه ایم

صاحب‌خبر -

شفقنا رسانه-معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی گفت: ما امروز در کشور ده‌ها و صدها واحد روابط عمومی داریم اما همچنان متاسفانه با چالش اقناع افکار عمومی در کشور مواجه شدیم و باید صورت‌بندی دقیقی در این زمینه انجام شود؛ چراکه آینده حال و دور کشورمان به حوزه ارتباطات متکی است.

به گزارش ایسنا، دکتر مهدی‌پور در آیین بزرگداشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی که امروز ـ دوشنبه ـ ۲۶ اردیبهشت ماه با حضور وزیر علوم و مدیران روابط عمومی مراکز آموزش عالی در دانشگاه الزهرا (س) در حال برگزاری است، به اهمیت جایگاه روابط عمومی در دستگاه‌ها و نقش دانشگاه‌ها در تبیین این جایگاه اشاره کرد و گفت: اگر جلسه‌ای برای روز جهانی ارتباطات تشکیل می‌دهیم از جهت ارزیابی و یادآوری اهمیت جایگاه روابط عمومی به اهالی رسانه نیست بلکه این جلسه با هدف توجه دادن به نهاد حکمرانی به روابط عمومی تشکیل می‌شود؛ چرا که جایگاه و اهمیت این بخش در دستگاه‌ها تا اندازه‌ای مهم و کلیدی است که فضای روانی کشور و جهان تحت تاثیر عملکرد آن هدایت می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر امروز درباره‌ی روابط عمومی‌ها و ارتباطات سخنرانی می‌کنیم در واقع صحبت از کهکشانی است که حدود و قصوری برای آن وجود ندارد و آینده کشور و جهان نیز از این بخش و عملکرد ارتباطات جدید است؛ چرا که نمی‌توان ارتباطات را صرفا به رسانه‌هایی که ما می‌شناسیم خلاصه کرد.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد یادآور شد: ما نمی‌توانیم ارتباطات را بخش‌بندی و از حوزه‌های مختلف حذف کنیم؛ در واقع ما امروز در کشور ده‌ها و صدها واحد روابط عمومی داریم اما همچنان متاسفانه با چالش اقناع افکار عمومی در کشور مواجه شدیم و باید صورت‌بندی دقیقی در این زمینه انجام شود؛ چراکه آینده حال و دور کشورمان به حوزه ارتباطات متکی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر در حوزه ارتباطات موفق عمل کنیم ما می‌توانیم شکست را پیروزی و حتی پیروزی را شکست نشان دهیم بنابراین نباید از تاثیرات و نقش کلیدی این حوزه غفلت بورزیم.

مهدی‌پور یادآور شد: ما در سال ۱۴۰۰ خروجی دانشگاه‌ها در حوزه ارتباطات داریم که بیشتر این فارغ‌التحصیلان در دوره دکتری و بعد از آن در مقطع ارشد و در نهایت کارشناسی هستند اما متاسفانه نتیجه‌ای که حاصل شده است این است که کنشگران کارشناسی ارتباطات تمایل بیشتری به نقش مدیریتی دارند.

وی خاطرنشان کرد: بین مفهوم ارتباطات و روابط عمومی تفاوتی وجود دارد که باید به آن توجه کنیم. روابط عمومی نباید جایگزین رسانه شود و وظیفه آن پاسخگویی به افکار عمومی در حوزه ابهامات است. متاسفانه امروزه این مفهوم با کار رسانه‌ای معادل شده است.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اضافه کرد: آینده جمهوری اسلامی ایران و فرهنگ به حوزه ارتباطات وابسته است و باید ما حکمرانی و تنظیم‌گری رسانه‌ای کشور را تغییر بدهیم و در این زمینه آکادمی می‌تواند نقش اصلی ایفا کند و همچنان که دانشگاه‌ها سه ضلع اصلی تولید جنگ نرم در آمریکا هستند باید در کشور نیز به نقش آن توجه ویژه‌ای صورت گیرد تا موقعیت ارتباطات و روابط عمومی از حالت انفعالی به فعال تبدیل شود.

انتهای پیام

نظر شما