شناسهٔ خبر: 54075180 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

در نشست خبری مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل تهران مطرح شد:

هر ماه ۲ دستفروش خلازیر در حاشیه بزرگراه کشته می‌شدند | برنامه شهرداری برای مقابله با موش‌ها و سگ‌های ولگرد

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: برای ساماندهی سگ‌های ولگرد قرار است که این حیوانات عقیم سازی شوند و سپس واکسن هاری به آنها تزریق شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، قدرت الله محمدی مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در نشست خبری گفت: اولویت ما این است که تهران را از آلودگی‌های موجود پاک کنیم. بسیاری از آلودگی‌های شهر تهران به دلیل صنایع است، آنها باید از شهر فاصله بگیرند و در همین راستا اقداماتی انجام گرفته است. در حال حاضر با مرکز پرندگان غرب جلساتی برگزار شده تا مکانی جدید برای آن‌ها در نظر گرفته شود و دوباره به مرکز شهر برنگردند چرا که بهداشت شهر را تهدید می‌کنند.

او با اشاره به ورود کامیون‌های باربری به سطح شهر تهران گفت: شبانه بیش از ۹۰۰ کامیون فرسوده وارد تهران می‌شوند که علاوه بر ایجاد آلودگی منجر به خسارت نیز می‌شوند اما در سال ۱۴۰۱ بخشی از این مشاغل مزاحم جانمایی می‌شوند. این کامیون‌ها برای شهرهای دیگر بارگیری می‌کنند. شهر تهران جای انبارگیری نیست و باراندازها باید به خارج از شهر تهران منتقل شوند. انتقال باراندازها در سال ۱۴۰۱ آغاز خواهد شد و شاید تا دو سال نیاز به زمان داشته باشد.

بخشی از صحبت‌های مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران به نقل از خبرگزاری‌ها را در ادامه بخوانید:

* بهم ریختگی در معابر باید ساماندهی شوند. هیچ دست فروشی جمع نخواهد شد بلکه به روز بازارها منتقل می‌شوند؛ در حال حاضر بیش از ۵ هزار دست فروش در این روز بازارها مشغول به کار هستند. ۵ محور تجریش، هفت‌تیر، ولیعصر، شهرزاد، انقلاب و بازار تهران در دستور کار ساماندهی دست فروشان قرار دارند.

*در منطقه ۱۸ گاراژی تحت عنوان گاراژ نوجوانی وجود داشت و در آنجا مشاغل بسیاری مشغول به فعالیت بودند، این مکان پس از ۲۵ سال با کمک دادستانی پاکسازی و تخلیه شد.

* نقاط ناامنی تحت عنوان تاریک‌خانه در تهران وجود داشت که محل تردد معتادان بود اما اکنون این مناطق تبدیل به مناطق تفریحی و تردد خانواده‌ها می‌شود. خیابان اجتماعی در منطقه ۹ تهران برای محل تفریح و نشاط خانواده‌ها در هفته آینده افتتاح می‌شود.

*(درباره دست فروشان خلازیر) بزرگترین مرکز دست فروشی کشور با ظرفیت ۸۰۰ تا هزار غرفه در این بازار وجود دارد که تمامی دست فروشان می‌توانند در این بازار حاضر شوند و اقلام خود را به فروش برسانند. ساکنان این منطقه سال‌ها از بساط گستری دستفروشان در اتوبان و خیابان‌های محله خلازیر رنج می‌بردند. دستفروشان خلازیر علاوه بر ایجاد آسیب‌های اجتماعی و بینظمی در منظر شهری، موجب تصادفات در اتوبان شده بودند، ماهانه ۲ نفر از دستفروشان به علت برخورد خودرو فوت می‌کردند.

*ون کافه‌ها چندین سال بدون هیچ مجوزی فعالیت داشتند اما بنده برای اولین بار به سراغ آنها رفتم و ۵۰ درصد آنها مجوز فعالیت دریافت کردند و در چتر کنترلی ما قرار دارند. آنها تا ساعت ۱۲ شب اجازه فعالیت دارند.

*( کمبود پمپ بنزین) مالکان زمین‌ها رغبتی برای ساخت جایگاه سوخت ندارند و بر همین اساس طرح ایجاد پمپ بنزین سیار را به صورت پایلوت در منطقه ۲ تهران اجرا کردیم و به دنبال تعمیم این اقدام به تمامی مناطق هستیم. زمان انتظار این از ۴۵ دقیقه به ۱۵ دقیقه کاهش پیدا می‌کند. در فاز نخست ۱۰۰ خودرو پمپ بنزین سیار راه اندازی شده است.

* تهران جایی برای انبارداری نیست.تهران باید به زندگی برگردد. در حال حاضر به منطقه ۱۲ ابلاغ شده است تا اگر انباری از مواد شیمیایی مشاهده شد، به سرعت موضوع را اعلام کنند زیرا در این رابطه هیچ مماشاتی نداریم.

*(ساماندهی طرح کیوسک‌ها) این طرح متعلق به ۲ سال قبل است اما طرح مناسبی نبود و بر همین اساس جلساتی برگزار شد تا طرح کیوسک‌ها وارد دستور کار شود. در این طرح تلاش می‌کنیم تا به نیازمندی‌های مخاطب توجه شود و پس از نهایی شدن طرح، ۲۰۰ کیوسک تعویض خواهند شد. کرایه کیوسک‌ها متعلق به سال‌های قبل بود اما امسال افزایش یافته است و بر اساس تصمیم گیری‌ها سالیانه ۲۵ درصد به کرایه کیوسک‌ها افزوده می‌شود. قرار است با آنها قرارداد اجاره بسته شود. برای اولین بار تابلوهای تبلیغاتی روی کیوسک‌ها نصب می‌شود و در ازای تبلیغات ۵ درصد اجاره کیوسک‌ها کمتر می‌شود. حدود ۱۲۰۰ کیوسک در تهران وجود دارد و از این به بعد هیچ کیوسکی در تهران افزوده نخواهد شد.

*( مبارزه با موش‌های موزی و سگ‌های ولگرد) بحث ساماندهی موش و حیوانات دیگر در اختیار شرکت پسماند قرار گرفت و تمامی تجهیزات به این شرکت منتقل شد. برای ساماندهی سگ‌های ولگرد قرار است ابتدا این حیوانات عقیم سازی شوند و سپس واکسن هاری به آنها تزریق شود.

نظر شما