شناسهٔ خبر: 54075098 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شبستان گزارش می‌دهد؛

برگزاری جشن تکلیف فرشته‌های زمینی در مصلی صومعه‌سرا

جشن تکلیف ۵۰۰ فرشته زمینی در مصلی صومعه‌سرا برگزار و دانش آموزان پایه سوم ابتدایی با قرائت سوگند نامه، با خدای خود پیمان بستند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری شبستان_صومعه‌سرا، مائده فلاحتکارضیابری: در نظام تربیتی آموزشی ایران اسلامی یکی از اقدامات برای آشنایی نوجوانان با راه و رسم زندگی معنوی برگزاری جشن تکلیف است، برنامه‌ای که آغازگر یک حرکت منسجم برای گام برداشتن در مسیر ارزش‌های دینی و معنوی محسوب می‌شود.
 

در این برنامه تربیتی برای نسل آینده‌ساز آموخته‌های دینی تبیین و دستورات الهی تشریح می‌شود، بر این اساس آنچه را خداوند بر انسان واجب ساخته و از ما خواسته است باید عمل کرد.

 

جشن عبادت، آغاز بندگی و ارتباط با معبود است، روز جشن تکلیف فرشته‌ها بچه‌ها را می‌خوانند و از آن روز به بعد نماز و روزه بصورت کامل ادا می‌شود. جشن تکلیف 500 دانش‌آموز دختر صومعه‌سرا با اجرای گروه‌های سرود دانش‌آموزان مدارس شهرستان و نیز اجرای نمایش با موضوع نماز و جشن تکلیف و برنامه‌های شاد و مفرح و اقامه نماز جشن تکلیف توسط امام جمعه برگزار شد.

 

در این آیین معنوی تربیتی؛ دانش آموزان پایه سوم ابتدایی با قرائت سوگند نامه، با خدای خود پیمان بستند تا با عمل به واجبات دینی و دوری از محرمات به فرامین خداوند بزرگ عمل کرده و همیشه قدردان نعمت‌های الهی باشند.

 

 

«حسین بالو» در این راستا به خبرنگار شبستان سن تکلیف را یکی از بهترین روز‌های زندگی دانش آموزان دانست و اظهار کرد: دانش آموزان تازه به سن تکلیف رسیده هیچ وقت این روز را فراموش نخواهند کرد.

 

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا افزود: دانش آموزان تازه به سن تکلیف رسیده باید با شنیدن اذان، نماز اول وقت را از همین امروز آغاز کنند و در ادای این فریضه الهی کوچکترین تساهلی به خود راه ندهند.

 

وی با بیان اینکه جشن تکلیف آغازی زیبا برای حرکت در مسیر بندگی و عبادت خداوند متعال است گفت: همه ما باید تلاش کنیم ضمن آشنا شدن دانش‌آموزان به احکام و فرائض دینی، واجبات و محرمات، حس مسئولیت پذیری، رفتار درست اجتماعی و اعتماد به نفس را در دانش آموزان به خوبی پرورش دهیم.

 

بالو با اشاره به اینکه جشن تکلیف تولدی نو در زندگی دانش آموزان است تصریح کرد: این جشن آغاز درخشش روح خداپرستی در میان این فرشتگان زمینی است و اکنون دیگر باید با الهام گرفتن از ائمه معصومین راه سعادت را در زندگی خود پیدا کنند.

 

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا با اشاره به اینکه امروز 500 دانش‌آموز پایه سوم ابتدایی در این جشن شرکت کردند خاطرنشان کرد: جشن تکلیف شیرین‌ترین خاطره معنوی است و برگزاری این آیین آسمانی از اولویت های آموزش و پرورش است چرا که دین اسلام کامل‌ترین دین در بین تمام ادیان بوده و عمل به دستورات اسلام و قرآن برای همه امری ضروری است.

 

 

زهرا، یکی از دانش‌آموزان با بیان اینکه حس خوبی دارم که به سن تکلیف رسیده‌ام، اظهار کرد: احساس می‌کنم دیگر بزرگ شده‌ام و باید مانند مادرم تمام نمازهایم را سر وقت بخوانم.

 

وی با بیان اینکه به همه دوستانم می‌گویم تا نمازشان را سر وقت بخوانند، افزود: من چادر را خیلی دوست دارم و همیشه حجابم را رعایت می‌کنم.

 

سیده رقیه یکی دیگر از دانش‌ آموزان صومعه‌سرا گفت: بزرگترین ارمغان جشن تکلیف یادآور واجبات و ترک محرمات است.

 

وی با بیان اینکه پدرم روحانی است و از کودکی به من نماز خواندن و رعایت حجاب و عفاف را آموخته است، تصریح کرد: از خداوند به خاطر داشتن پدر و مادر مهربان و مومن سپاسگذارم.

 

رقیه با اشاره به اینکه جشن عبادت؛ آغاز بندگی و ارتباط با خداوند متعال است، خاطرنشان کرد: توصیه من به دوستانم بجا آوردن نماز اول وقت است.

پایان پیام/526

نظر شما