شناسهٔ خبر: 54075058 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رشد ۱۰ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات امروز بازار

تهران- ایرنا- شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه، ۲۶ اردیبهشت‌ماه) با ۱۰ هزار و ۸۲۰ ‌واحد افزایش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۸۳‌هزار واحدی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، معامله‌گران در دو بازار بورس و فرابورس بیش از ۱۷ میلیارد و ۵۳۵ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار را به ارزش ۱۲۵ هزار و ۲۷۷ میلیارد ریال معامله کردند.

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با ۱۰ هزار و ۸۲۰ ‌واحد افزایش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۸۳ هزار واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن با چهار هزار و ۲۵۲ واحد افزایش به ۴۴۹ هزار و ۲۲۴ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۶۳۳ واحد رشد به ۲۷۸ ‌هزار و ۲۲۰ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۱۱ هزار و ۹۷۲ واحد و شاخص بازار دوم ۹ ‌هزار و ۲۷۲ واحد افزایش را ثبت کردند.

امروز در ادامه معاملات بورس تهران، بیش از ۱۲ میلیارد و ۲۰۲ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۶ هزار و ۲۹۴ میلیارد ریال و در ۸۷۶ هزار و ۱۹۸ نوبت معامله شد.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۶۹۴ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۲۰۷ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۵۶۰ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۵۰۷ واحد، معدنی و صنعتی گل کهر (کگل) با ۵۰۲ واحد و ایران خودرو (خودرو) با ۴۷۷ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل توسعه صنایع بهشهر (وبشهر) با ۲۱۱ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین (تیپیکو) با ۲۰۱ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۱۶۸ واحد و صنعت غذایی کورش (غکورش) با ۱۵۹ واحد و فروشگاه های زنجیره های افق کوروش (افق) با ۱۴۷ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد انتقال داده های آسیاتک (آسیاتک)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، ملی صنایع ایران (فملی)، ایران‌خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا) و فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۳۰ واحد افزایش داشت و به ۲۱ هزار و ۶۲۰ واحد رسید.

در این بازار پنج میلیارد و ۷۶۴ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۲۷ هزار و ۷۹۳ میلیارد ریال داد و ستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۵۰۰ هزار و ۳۸۸ نوبت بود.

نمادهای پلیمر آریاساسول (آریا)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، فرابورس ایران (فرابورس)، تجلی توسعه معادن و فلزات (تجلی)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) و گروه توسعه مالی مهر ایندگان (ومهان) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین صنعتی مینو (غصینو)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، دامداری تلیسه نمونه (تلیسه)، فرآروده های غذایی و قند چهارمحال(قچار) و بیمه کوثر (کوثر) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

نظر شما