شناسهٔ خبر: 54075017 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تفاهم‌نامه پنج ساله میان ازبکستان و افغانستان به امضا رسید

بر اساس تفاهم‌نامه میان ازبکستان و افغانستان، وزارتخانه های مربوطه با شرکت فروشنده وسایط نقلیه ازبکستان در ارتباط خواهند بود.

صاحب‌خبر -

اداره امور طالبان گزارش داده‌است که تفاهم‌نامه پنج ساله میان کشور ازبکستان و افغانستان به منظور چگونگی خرید وسایط نقلیه مورد ضرورت به امضا رسیده‌است. 

بر اساس این تفاهم‌نامه، وزارتخانه های مربوطه با شرکت فروشنده وسایط نقلیه ازبکستان در ارتباط خواهند بود، تا خلأ را که بعد از تحولات سیاسی در افغانستان نسبت به درخواست ها و قراردادها با ازبکستان به وجود آمده است را پر کنند.

در این جلسه سرپرست وزارت کار و امور اجتماعی گفت: از اینکه تعداد مشخصی از وسایط نقلیه در دوره سابق برای هر اداره اختصاص یافته و اکنون به دلیل امنیت سراسری در کشور، ساحات کاری ادارات در گوشه و کنار  افغانستان مساعد است، بنابراین ادارات متذکره حسب نیازمندی مقدار وسایط نقلیه مورد نیاز خویش را مجددا  به طور کتبی با مهر و امضای سرپرست اداره به هیات ارائه نماید.

این در حالی است که نمایندگان اشتراک کننده در این جلسه به ریاست هیأت پیشنهاد کردند تا به عوض خرید موتر از شرکت فروشنده ازبکستان، بودجه اختصاص یافته برای این وسایط در هماهنگی با وزارت مالیه به حساب ادارات مربوطه انتقال یابد.

مولوی سیف الدین تائب، معاون نظارت و پالیسی ریاست عمومی اداره امور در پاسخ به این پیشنهاد اما گفت: برای تحقق این پیشنهاد ضرورت است تا هدایت مقام عالی ریاست الوزرا کسب گردد و در روشنایی آن تصامیم نهایی اتخاذ گردد.

لازم به ذکر است که پس از تحول سیاسی در افغانستان و سقوط نظام پیشین، اکثر قراردادهای دولتی به شمول خریداری وسایط نقلیه با کشورهای منطقه و جهان متوقف شد.

نظر شما