شناسهٔ خبر: 54074785 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

ریابکوف: نظاره گر عضویت فنلاند و سوئد در ناتو نخواهیم بود

معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به مسئله عضویت فنلاند و سوئد در ناتو، اعلام کرد که وضعیت جهان در پی این مسئله به شدت دگرگون خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که مسئله ورود و عضویت فنلاند و سوئد در ائتلاف نظامی ناتو از نظر مسکو پذیرفتنی نیست.

وی در این باره گفت: آنها و همچنین بروکسل، واشنگتن و دیگر پایتخت های ناتو، نباید توهم این مسئله را داشته باشند که ما به سادگی با این موضوع کنار می آییم. این مسئله بدان معنی است که سطح عمومی تنش نظامی افزایش می یابد و قابلیت پیش بینی پذیری کمتری در این زمینه وجود خواهد داشت. واقعا حیف است که عقل سلیم فدای برخی نظرات خیالی در مورد اینکه در شرایط فعلی چه باید کرد، می شود.

ریابکوف افزود: این مسئله یک اشتباه جدی دیگر با پیامدهای گسترده است.

وی ادامه داد: امنیت سوئد و فنلاند با عضویت آنها در ناتو تقویت نخواهد نشد و پس از تصمیم آنها در این زمینه، وضعیت در جهان به شدت تغییر خواهد کرد.

معاون وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری از سخنانش به مذاکرات رفع تحریم ها برضد ایران نیز اشاره کرد.

وی در این باره گفت: متن احیای توافق هسته ای کاملا آماده است، اما برخی مسائل سیاسی همچنان باقی است.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: سند مربوطه جهت پذیرش در درجه بالایی از آمادگی قرار دارد و مشکلات باقی مانده سیاسی است و مربوط به نهایی کردن متن نیست. هر آنچه از نظر صیقل دادن خود سند مورد نیاز است را می توان به معنای واقعی کلمه ظرف چند روز انجام داد.

ریابکوف همچنین افزود: روسیه نسبت به متن موجود نظر مساعد دارد و در صورت اتخاذ تصمیمات سیاسی، این طرح می تواند در مدتی کوتاه اجرا شود.

ریابکوف افزود: از دیدگاه ما، نیازی به تغییر چیزی در آن نیست. بنابراین، اگر نمایندگان دولت آمریکا می گویند که توافق در دسترس نیست، به این معنی است که آنها نتایج برخی از گفت‌وگوهای خود را اعلام می کنند. خیلی سریع بگویم که اگر تصمیمات سیاسی در پایتخت ها به نفع این مسئله باشد، ما از آن استقبال می کنیم.

منبع: مهر

نظر شما